separera kattungar från mamman
Hej!
Jag såg en annons där kattungar såldes och levererades i vecka 11 för att slippa flytta två gånger… tycker ni detta är okej?
Jag mailade ansvariga för plattformen där annonsen låg och dom ansåg att det var okej då det var ett undantag… Vad kan man göra mer då?
Känns som man då kan säga "mina kattungar levereras i vecka 8 då vi ska flytta och jag inte vill att dom skall flytta två gånger. 🤔
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
Nej, i mitt tycke är det ingen ursäkt heller :)
Jag tänker att det är väl ganska stor skillnad på att separera ungar och mamma än att låta hela gänget flytta tillsammans med alla bekanta saker?
Nej, det är inte okej. 12 veckors-gränsen finns där av en anledning.
Skulle jag vara i situationen att jag hade elva veckors kattungar och ska flytta, skulle jag hellre behålla dom ett par veckor längre så att flyttningarna inte blir så tätt, än att låta dom flytta förtidigt.
//Jessie
Det var precis vad jag tänkte. Bättre att hålla ungarna kanske till vecka 15 istället, så att de kan slappna av mellan flyttarna.
Det är ju bättre än att skicka ut dem för tidigt.
Kollade runt lite mer på plattformen och hittade fler annonser med ungar som är för små… Ush det gör faktiskt ont på riktigt..
Det är inte lagligt så nej det är inte okej. Ska dom flytta tidigare från mamman eller uppfödaren så ska man söka om tillstånd dessutom.