Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 3663 ggr
MangoMelon
0

SureFlap microchiplucka

Hej!

Har någon här på katter iFokus erfarenhet av SureFlaps kattluckor som låses upp av kattens egna microchip? 

Länk: http://www.zooplus.se/shop/katt/kattnat_kattluckor/kattluckor_dorrar/kattluckor_for_microchip/250994 

Jag letar efter en lucka som jag kan ha i dörren till kattrummet då det föds kattungar här snart. Jag vill att mammakatt ska kunna röra sig in och ut från rummet, men att ungarna inte kan ta sig ut eller att våra andra katter kan ta sig in till ungarna. Fungerar låset åt båda hållen eller endast åt ena? 

Vore tacksam för svar då luckan är rätt dyr och det känns onödigt att beställa den om det visar sig att låset endast funkar åt ena hållet :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Sjöstjärna
0

Låset fungerar endast åt ena hållet. Luckan är tänkt att sitta i en ytterdörr och därför konstruerad så att katter alltid ska kunna ta sig ut, oavsett om det är "rätt eller fel" katt.

Dessutom så fungerar luckan dåligt. Chipet måste sitta på exakt rätt ställe för att luckan ska släppa in katten. Jag blev tvungen att stänga av låsfunktionen på min lucka eftersom luckan inte läste av kattens chip som den skulle och kisse belv utestängd. 😕

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

MangoMelon
0

Men när jag läste bland kommentarerna till XXL-modellen av luckan så verkade det som att folk använde den även till kattrum eller för att begränsa vissa katter tillträde till t.ex. köket. Men så blev jag osäker och var tvungen att fråga här.

Så du tycker inte att luckan är värd pengarna?

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Sjöstjärna
0

Eftersom jag inte kan stänga ute andra katter utan måste ha den upplåst alltid för att min egen katt ska komma in så det ju ganska mycket pengar för en vanlig kattlucka.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"