Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 886 ggr
Beafer
0

Små knölar i tissarna

Nu sitter jag med gråten i halsen för jag är så orolig. Mina yngsta katt som är fyra månader har småsmå knölar i två av tissarna. Det är andra paret från halsen. Dom syns och känns mer när hon står upp. Ligger hon känns det som små utbuktningar. Exakt hur orolig behöver jag vara? Ska självklart ringa veterinären och boka en tid.

Sarah-S
0

Det är inget att oroa sig för utan säkert bara hormoner i samband med att hon är på väg att bli könsmogen
Så unga katter har inte juvertumörer vågar jag påstå

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Beafer
0

#1 Tack så jätte mycket för snabbt svar. Nu känner jag mig lugnare och slipper börja gråta :)

Beafer
0

Har googlat en massa nyss. Juvöertumörer ska tydligen vara hårda och sitta fast. Det stämmer inte in på dom här.

Men är det något jag bör kolla upp snarast iaf eller är det högst troligt att det har med hormoner att göra?

Sarah-S
2

Jag tycker att du kan avvakta, könshormoner påverkar bröstkörtelvävnaden så jag skulle bli förvånad om det var något annat i den här åldern
Däremot skulle jag boka tid för kastrering nu när det närmar sig könsmognad så slipper kroppen gå igenom den hormonella förändringen

Beafer
0

#4 Hon ska kasteraras på dagen hon blir 6 månader. Dom vägrar göra det innan här av någon anledning :/

Sarah-S
1

#5 Så trist men ganska vanligt att veterinärer har den inställningen ännu