Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1082 ggr
[nettaahs]
1

Namnförslag? Blir tokig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och min sambo skaffade oss en liten hankatt i Tisdags, jättesöt och charmig! Men han har fortfarande inget namn :(
Först blev det Gustav, men när han väl visat lite mer hur han är så är det definitivt ingen Gustav ;)
Min sambo tycker Nico, vilket är ett fint namn, men hans gamla katt hette det, jag vill ha något nytt.

Något säger mig att han ser ut som en Sixten på bilden, men njaa, inte det heller..
Har ni förslag? :D

(Ursäkta ögon-kletet på bilden)

[Emma--]
1

Sixten var väl inte så tokigt. Nog skulle han kunna vara en Sixten 🙂
Alfons, Melker, Nisse, Rufus, Rasmus.

AgnetaB
0

googla på kattnamn,jag brukar hitta så.

Holtan
0

Goliat är min favvo på hankatter :D Supergulligt!

litettrassel
0

googla på antingen mytologi, historiska namn eller eran favorit tv-serie så kanske du hittar nått

Sofy
0

Rico😎

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Elin-a
0

Ramses, Hugo, Frasse, Ralf, Oliver Hade jag nog valt mellan om vi skaffade hankatt :)

kattig
1

simba poppade upp i huvvet när jag såg bilden :D

Starfall
0

Svante eller Sture! :)

Eine
2

Ursäkta ett sidospår,men det ska inte rinna ur ögonen. Märktes något på besiktningen? Kan det vara reaktion på vaccineringen? Ev att du behöver ögondroppar eller salva.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Andina
1

Jag tycker katten ska heta Tisdag! 😉

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Em_
0

Tycker han ser ut som en Sture eller Ture :)

[nettaahs]
1

#9 det rinner inte ögonen :) han såg ut så när vi häntade honom, men detrinner ingenting ur dom, jag hade bara inte fått chans att ta bort det när jag tog bilen :) ingen anmärkning på bes.

Eine
1

Tycker han ser ut som Chefen! Bra kattnamn för det är ju det de är 🙂

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

jackuese
0

Min kisse heter Wiggo. :D

[nettaahs]
2

Efter att ha växlat mellan Gustav, Nils, Nico, Puff och Linus så vart det en Simba :D känns fortfarande inte 100, men nu får det bli så! Tack för alla tips! :)

Rafflan
0

Eller Gurra ;)