Näta in fönstren!
Jag bor med på 4e våningen , Olivia trodde hon kunde samma som fåglarna…..Flyga.. Hade fönstret öppet och skulle stänga , då gjorde jag samma "tabbe" som tjejen i reportaget , bara puttade till för att låsa,,står i dörrhålet och ser en kattröv på väg ner !!!!!!! Ner i full panik och där sitter Olivia och glor precis som om jag inte var klok :-) Veterinärbesök direkt och hon hade klarat fallet--------Numera har jag alltid nätat fönster när jag har öppet.
Jag bor på bottenvåningen och har förut bara haft spärrar för att fönsterna inte skall gå upp för mycket men vet inte hur jag skall lösa vädrandet nu efter en incident här om dagen med en främling som gick fram till fönstret och började försöka lossa på spärrarna för att bättre komma åt katterna som satt i fönstret och skrämde upp min stackars hane, tur nog så var vi hemma, men är ju lite nojjig över att öppna fönsterna nu…
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#2 Nämen vad tusan är det för dåre??
#3 jag tror det var någon som bor i samma hus då hon talade engelska (bor i studentlägenhet och det är mycket utbytesstudenter som bor här) det blev ännu konstigare när hon ser oss och förvånat frågar "oh sorry. Is it your cats?" Det hela kändes väldigt bisarrt =S
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#4 öh? Nyfiken var en sådan toka kommer från. Man lossar väl inte på andras fönster? Tur att det gick bra i varje fall.
#2. Mycket märkligt beteende.
Jag har rullat in mina fönsterspärrar med silvertejp så att fönsterna kan vara lite öppna utan att katterna ska kunna öppna dem igen. Sitter som berget.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.