Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3574 ggr
Millchan
0

Vilken katt?

Har funderat länge på det här med raskatt och ev avel framöver.
Högsta önskan är ju Bengal men jag tror inte att det fungerar hemma hos oss då vi har dels 4 barn och 4 andra katter samt chilla avel.
Rätta mig om jag har fel.

Vad jag vill ha hos katten är att den passar bra i barnfamiljer, är lugn med barn men ändå att det finns bus och go i katten om ni förstår hur jag menar.
Jag gillar stora katter gärna semilånghåriga.

Har inte tänk köpa nåt just nu men tänker lite högt.
Har också tänkt på att det mest troligt blir en innekatt som våra 4 andra katter.
En kastrerad hankatt och 3 honkatter har vi idag.

Vad tror ni skulle passa i våran familj?
Kan tillägga att jag jobbar som personlig assistent hemifrån och är väldigt mycket hemma.

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

[[pimey]]
0

Har precis starta upp vår ragdolluppfödning :) underbara familjekära katter! Min 2 åriga son bär runt dom som ingenting och de skulle aldrig göra en fluga förnär :) kolla gärna in rasen!

[[pimey]]
0

Sen är det en ren och skär innekatt och bör helst inte vara ute:)

Sofy
0

#2 Det där lät lite fel, bör helst inte vara ute utan uppsikt menar du väl?😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Millchan
0

#1 så söt kissen är på din Avatar, kan du berätta lite om rasen och din egna upplevele om den, hur stor blir den, vikt som vuxen, utställning vad krävs utav katten för att det ska gå bra, mentalitet mot främmande mäniskor mm,,, är väldigt intresserad utav utställningar så jag kommer nog att gå på några utställningar innan jag bestämmer mig hur jag gör och söker så mycket fakta jag bara kan om olika raser, har ju bara haft huskatter innan som är duktigt bortskämda 😉

[[pimey]]
0