Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 878 ggr
KitoBonito
1

Hopp från höga höjder

Hej! 

Jag har en liten katt på 6 månader som ofta tar "risker". Vi har byggt en hylla, med stege upp till högsta våningen (kanske 1,70m) men ibland envisas hon med att inte använda stegen utan hoppar ner på golvet (det är på balkongen, så det är betonggolv med en matta på). Ska jag oroa mig för att hon skadar sig? Hon ser ju helt obekymrad ut när hon gör det, så jag tror knappast hon får ont, men jag blir ändå lite orolig. Speciellt med tanke på att hon är 6 månader och fortfarande utvecklas. Det är en liten ras, så jag tror inte hon kommer växa så mycket mer, men ändå! 

Några tankar?

KitoBonito
0

Putt.

vinteralvan
0

Om hon brukar göra så är det ingen fara. Hon har själv märkt att hon klarar det. Om hon hade fått ont skulle hon inte göra om det. Du kan ju lägga någon lite matta precis under så slipper hon landa direkt på betonggolvet om du vill.

KitoBonito
0

Matta finns det. :)

En valp behöver inte ha ont av att gå i trappor/gå långa promenader men den BÖR ju inte göra det när den växer. Det är lite det jag tänker.

Ratzo
0

Min katt hoppade från ett hus med 6 våningar och klarade sig så det borde inte vara någon fara 😛

I can't drown my demons, they know how to swim.

KitoBonito
0

Hahah, jag har svårt att tro att det skulle vara hälsosamt ändå :D

Men ja, jag kanske oroar mig i onödan ;)

[Lilyz]
0

Men 1,7 m tycker jag inte låter farligt högt så det är nog lugnt :)

Elena-Maria
0

#4 Det var lite tröstande att höra. En av mina missar har tagit en promenad på fönsterbrädet (bor på sjätte våningen). Vi märkte inget förrän en granne kom och berättade det efteråt. Vi blev så matta och förskräckta att vi inte visste var vi skulle ta vägen. Nu blir det inget mer vädrande här eftersom missarna uppenbarligen smitit in i rummet som annars var stängt.

Fred och god växt!