Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 915 ggr
[lenniiis]
15

Min älskade gamla dam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Mimmi som snart fyller hela 15 år. När hon vill är hon världens gosigaste katt, men hon kan även ryta till och attackera benen när hon är på det humöret. Eftersom jag själv bara är 18 år kommer det bli så tomt när hon inte finns längre, för hon har funnits vid min sida så länge jag kan minnas. Fina, fina Missen.

Jessicahagstrom94
0

Fin! 

Har en gubbe här hemma på snart 14 år och jag själv är född 94, så jag vet hur det är :) han är född 99 tror jag? Haha.. jaja, han fyller 14 i år iallafall.

Man oroar sig för hur det ska bli när en katt som har varit med hela livet, dör..

[lenniiis]
0

#1 Ja, hon är allt en skönhet hon! =) Oerhört vackra, gröna ögon!

Åh, vad mysigt! Har du någon bild på honom? :D Jaa, man blir nästan gråtfärdig när man tänker på att man aldrig kommer få höra deras purr mer =(

Jessicahagstrom94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Ja det har jag :) men nästan inga bra för han vill inte vara med på bild tyvärr, han är ju så vacker!

Ja jösses vad jag kommer gråta.. han och jag har dock haft våra motgångar då han har varit elak mot mig (och även andra), men på äldre dagar har han blivit en härlig katt igen så jag kommer sakna honom fruktansvärt mycket.🐱

[lenniiis]
0

#3 Åh, vilken sötnos!

Haha ja, jag och Mimmi har haft våra bråk vi också. När jag var liten var jag väl inte så jättesnäll mot henne. Hon brukade alltid rivas när man klappade henne (var väl antagligen för hårdhänt) och då jagade jag henne alltid tills hon sprang och gömde sig under sängen. Försökte få ut henne och det hela blev ju bara dumt för hon ville ju inte. Men jag var ju bara ett barn och förstod inte att man inte kan tvinga en katt till att kela.

Nu har hon lugnat ner sig och är helgosig. Jag och mamma är hennes favoriter :)

Jessicahagstrom94
0

#4 Visst är han🐱

Jo men så var nog jag också, lite för hårdhänt och inte alls så förstående som man är nu :) det är ju inte lätt att förstå när man är liten vad en katt vill och inte vill alla gånger. Om man då också har en katt med temperament (syftar då på våran katt) så kan det ju bli väldigt tokigt😂 Minns när han rev mig så illa i pannan att jag fick ligga på rygg i soffan med en handduk eller något sånt bra länge! Blev en bula där senare ;) 

Härligt!

Holtan
0

Hade en katt för ett par år sedan (Maja) som blev över 17-18 år. Vi tog henne och hennes kattunge från ett katthem när jag var kanske 11-12 år.
Kattungen (Tigris) var då ca ett år knappt. Så Maja var ju i alla fall ett år äldre. Vi hade dem i 17 år :) Innan dom tyvär fick somna in. Tigris fick en livmodersinflammation som inte blev bra och Maja hade juvertumörer :( Men nu mår dom bra uppe bland molnen tillsammans!
En tredje katt, Oliver, som var mitt ALLT! Älskade ingen så mycket som honom. Blev bara 11 år då han fick en tumör i magsäcken och tyvärr fick somna han med. Det är över ett år sedan men alla tre lämnade oss rätt tätt inpå varandra.
Usch så jobbigt det var och ännu är när jag tänker på dem.
Men jag vet att dom är med mig <3
Idag har jag två nya kissar som förgyller mina dagar. Men ingen fyller hjärtat som Oliver gjorde.

Väldigt fina kissar ni har båda två! :D

Stallmima
0

Hoppas du får några år till med din kisse ❤️

Clariiz
0

Det är så härligt att växa upp med dem! :) En av mina katter gick bort för ett år sedan, 18 år gammal. Hon var bara ½ år yngre än mig så hon har verkligen vart med hela min uppväxt. 

Hon gillade dock inte barn, men hittade för någon vecka sedan några gulliga bilder från när både hon och jag var bebisar :)
Min fina tjej..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com