En fråga
Känner mig lite dum när jag frågar detta men eftersom jag helt ärligt inte kan svaret så är bättre att fråga någon än att sitta och spekulerar själv. Kan också tillägga att jag inte är så jättebra när det kommer till katters beteende. Min fråga lyder: När jag tömmer, rengör och har i ny Kattsand i kattlådan så älskar min katt att rulla sig i den, varför gör hon det? Som sagt, känner mig inte så jättesmart men det är smällar man får ta :D
Hur gammal är katten? Har du någon mer som använder lådan? Det troliga svaret är för att doftmarkera.
Hon är 2 år. Har en katt till (hona) och 2 st kattlådor.
Förmodligen det svaret du fick ovan för att doftmarkera. Är katten kastrerad?
Japp, det är hon. Min andra hona har dock inte hunnit bli det. De är båda innne katter. Ska kastrera min andra så fort det finns en tid ledig som passar med mitt jobb då jag inte kan ta ledigt för en sådan sak. Men ska absolut göra det :)
Då är det definitvt för att doftmarkera om du har en oskastrerad honkatt hos dig också.
Mina båda katter är kastrerade, men en av dom älskar att rulla runt i ny sand. Det gjorde han även när han var ensamkatt, och han gör det även i råttornas spån.
# 6 Hon vill markera även hos råttorna😃