Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 775 ggr
peppe_ing
0

12 veckor?

Börjat fundera lite om min nu 14veckors kattunge verkligen är just 14veckor. Visst tycker man att kattungar alltid är små men hur stor ska den vara då egentligen? Känner mig som en total nybörjare igen efter att ha fått ta bort min gamling för ett tag sen.

OberonsMatte
0

Hur mycket väger kattungen?

Sajtvärd Katter iFokus

peppe_ing
0

Äger tyvärr ingen våg men om man jämför med en liter mjölk så känns han inte lika tung.  En bekant fick hem en kattunge på 10veckor (jag vet att det är alldeles för tidigt) häromdagen och den är mycket större!

OberonsMatte
4

#2 En kattunge med normal tillväxt bör väga mer än 1 kg (ett mjölkpaket) när den är 12 veckor. Skulle den av olika anledningar väga mindre vid 12 veckor borde den ha stannat längre hos uppfödaren.

Sajtvärd Katter iFokus

peppe_ing
0

"Uppfödaren" sa att den va just 12 veckor.. va mycket noga med att påpeka det och jag litar ju då på detta. Hade inte tänkt så mycket över storleken förrän jag träffade på den andra kattungen. Men han äter med mycket god aptit och leker och verkar må mycket bra i alla fall.

Eine
1

En kattunge kan ju vara stor eller liten i växten. Alla som är 14 veckor väger inte 2,5 kilo..Det är inte fel att vara lite,det i sig är ingen sjukdom 🙂 Jag har själv en slank och liten ras,och ser hur vikterna varierar.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora