Nätdörr?
Hejsan!
Jag undrar om det finns någonstans man kan köpa en nätdörr? Eller kanske bygga en själv (är dock inte så händig). Tanker är att det förhoppningsvis snart ska flytta in en liten inne katt och eftersom vår ytterdörr i princip står öppen året om måste jag ju skaffa någon som gör att katten inte kan ta sig ut.
Höns nät och en träram ? :)
Träram? Är det något man bygger ihop? (ursäkta kanske idiotisk fråga). Har för övrigt en onormalt bred dörr om det gör något.
Ja bygger ihop med 4 träplankor eller vad man ska säga
spikar ihop den så att det blir en dörr. Sen bara att spika/ häfta fast hönsnätet på ramen :)
Och eventuellt handtag.
Aha okej låter kanske som något jag skulle klar av🤐Men hur sätter man fast den?
Med gångjärn eller haspar ? :)
Åh.. Känns som jag har typ IQ fiskmås xD Tack
Haha lugnt det :)
Eller anpassa nätdörren så att du kan sätta den i dörrhålet och kila sedan fast den med en bit kartong. Den kan ju vikas till lagom tjocklek
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det finns halvfärdiga myggdörrar att köpa, jag har köpt den här på Bauhaus. Den består av vita aluminiumprofiler som man kapar till rätt längder med en bågfil, har för mig att maxbredden på dörren var 120cm innan jag kapade. Sen sätter man bara ihop den med de medföljande "plastplupparna" i hörnen, trycker fast det medföljande myggnätet i ett spår, och borrar/skruvar fast de medföljande gångjärnen.🙂
#9 Ser väldigt vacker ut. Ska kolla in det 🙂
Tack alla!