Katter iFokus

Katter

Etiketteravelgenetikuppfödning
Läst 852 ggr
polgara
0

Hankatt!

Har en fertil hankatt som är väldigt jobbig just nu, han skriker o ska verkligen våldta vår hona. Han ger sig inte.

Tanken var att han skulle kastrerats för ett par månader sedan men så blev min ena häst sjuk o alla mina pengar (är själv sjukskriven just nu) fick prioriteras om. Nu är det tänk att han ska kastreras i slutet på månaden när det rullat in nya kulor i kassan, men finns det något att göra under tiden för att hålla honom lugn? Honan ska också kastreras men få iaf p-piller i väntan på kastrering så hon löper inte, men herr kisse ska på henne ändå.

Tacksam på förslag!

MonicaLagerquist
8

Nej det är nog bara att härda ut. Tänk bara på att han inte blir infertil på en gång. Det kan ta upp till fem-sex veckor innan han blir infertil och ännu längre i värsta fall innan han lugnar ner sig.

Jag skulle nog äta nudlar och tömma kylen och kastrara honom nu.

P-piller förhindrar löp men tyvärr förhindrar det inte att honan blir dräktig om hanen parar henne.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Kastrera hanne kostar bara ca 500 spänn.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

IceJossan
0

Finns det någon du kan låna av?

polgara
0

Får väl försöka härda ut en vecka till

Honan tillåter inte honom rida på henne, han får stryk, men ger sig injte ändå. Tyvärr har jag fått punga ut med 10 000kr på pållen som blev sjuk så nu är jag pank för tillfället, spelar ingen roll om jag o ungarna äter nudlar eller det som finns i frysen

Sagolika
4

Dela upp dem i olika rum så honan får vara ifred.

polgara
0

Jo då det gör jag också, men han skriker utav bara helsike när han är instängd

Anita N
0

Ge honom p-piller under tiden. Testa två tabletter i veckan om det fungerar. Min fertila kille har fått p-spruta och gick från superfertil till lugn och fin.

Glad Skåning

Sagolika
1

Man kan tillfälligt ge p-piller även till fertila hanar en kort period. Men som med allt annat får man väga för och emot då det kan finnas risk för biverkningar precis som när man ger det till honor.

polgara
0

Kanske skulle testa det då

Har ju massa p-piller hemma så varför inte, visste inte att man kunde ge det till hanar oxå