Kattfoder?
Hej!
Nu är jag ute i foder-djungeln igen och behöver hjälp! Jag skulle vilja ha tips på BRA foder som man kan köpa i stor-pack, gärna 8kg eller 20/25kg på någon online sida.
Har just nu Cangan torrfoder hemma men det finns tyvärr bara i ganska små förpackningar och hittar ingenstans jag kan beställa. Har nämligen 5st katter så det går en del foder, vill helst att det ska räcka lite innan jag måste springa och köpa nytt.
Något som innehåller mycket kött och lite spannmål, svenska sidor uppskattas!
tack på förhand!
Mvh. Ida Lundahl
www.idalundahl.com / www.ovarpskaniner.weebly.com
Porta 21 sensible(spannmålsfritt) finns i 10kg förpackningar på animail.se och på zoo.se finns den i 22,7kg förpackning.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
på recensionerna verkade Porta 21 sensible mindre bra, har du det själv? Tycker du att det är bra? Det ser ju bra ut i innehållsförteckningen vad jag kan se. Men på recensionerna är det katter som inte ätit det och någon som har kaskad spytt.
Mvh. Ida Lundahl
Vad tror ni om detta fodret?
http://animail.se/taste-of-the-wild-rocky-mountain-feline-formula-6-80-kg.html
Mvh. Ida Lundahl
#2 Ja jag har läst ett par som skrivit att deras katter kräkts av det. Det behöver ju inte betyda att dina katter skulle göra det. Jag har inte provat det för mina katter äter inte torrfoder.
Annars har du Applaws som också verkar vara ett riktigt bra torrfoder. http://animail.se/applaws-cat-adult-chicken-7-5-kg.html (just nu slut dock.)
#4 Nej behöver såklart inte betyda att mina gör det. Men känns lite halvtaskigt om jag skulle beställa hem 10kg och så kan dom inte äta det, har dessutom en tjej som har känslig mage så vill ha något med bra recensioner.
Appalaws gillar inte den kräsnaste. Vad tror du om taste of wild? Den verkade snarlik cangan, fick ett smakprov på cangan som dom totalälskade. Men hittar inte det i stor-pack någonstans.
Mvh. Ida Lundahl
#5 Jag vet inte så mycket om torrfoder då jag som sagt inte ger det utan har bara läst vad andra skrivit om här på forumet.
Dom flesta som ger taste of the wild verkar vara väldigt nöjda. Det är nog inget torrfoder jag skulle välja iomed att det innehåller ärtor, sötpotatis och potatisprotein ganska högt upp på ingredienslistan.
Orijen gav jag mina katter förut och det gillade dom. Såg just att det finns i 18kg säckar.
#6 Ska kolla upp Orijen! Får se om någon annan svarar också. Tack så mycket för hjälpen!
Mvh. Ida Lundahl