Katter iFokus

Katter

Etikettvila-i-frid
Läst 2766 ggr
Moon_light_shadow
0

R.I.P Chill

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Älskade Kattunge Chill förolyckades för 2 dagar sen i en dum bilmotor olycka..

när han hade varit ute i ca 20 minuter som vanligt så ringer telefonen och en man sa frågade om jag hade en svart/vit katt, och då la jag på och skyndade ut för att jag hade sett folk innan ute vid vägen sitta där och när jag kommer fram ser jag min älskade Chill ligga på marken med en frigolitfilt över sig och tittar upp på mig och mannen håller ner chill så att han inte ska springa i väg och då brister det för mig och jag börjar storgråta framför allt folk ,.. Chills rygg,bäcken och svans var av sa vetreinären och han avlivade chill en timme senare..

Min Älskade Chill vart ca 5 månader gammal
Han var älskade av hela grannskapet tack vare sin underbara personlighet , han älskade både mäniskor och djur.

Kortet på Chill när han ligger fint instoppade i buren på väg till mamma för att begravas

tuska
0

Om jag inte tar helt fel nu så va det jag som blev stoppad för att hjälpa till, det va jag som hjälpte katten till veterinären// Inger

Minelle
0

Nej vad hemskt :'( 
Jag började allvarligt gråta när jag läste och sen såg bilden.
Tråkigt att han var i så låg ålder också, han var en gullig lite kisse ''/

Vila i frid Chill <3

Liljekatten
1

Men så fruktansvärt! Förstår att ni sörjer er fina kisse. Gråter 

Jag tänder ett litet ljus för Chill….

tuska
0

Chill va en mycket älskad katt och många tårar fälldes. Gråter

Men så kom den tragiska olyckan kattungen gick in i motor rummet på en bil och när den startade var olyckan ett faktum.

En otäck syn mötte mej,när jag blev stoppad för att hjälpa till.  Kontaktade veterinären som ställde upp, fast han slutat som veterinär

Ja min veterinär är guld värd, han ställer fortfarande upp vid mycket akuta situationer

Halvdansken
0

Nej nej nej…

Vi förlorade själv en katt för en månad sedan, en bilolycka. Det tog oss ett dygn innan vi hittade honom. Han var 1,5 år och också en fantastisk katt.

Shit, vad ska katter överallt att göra?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Snurpan79
0

Stackars missen…. det är sådana händelser som gör att iaf jag är glad att mina missar är innkatter. Skulle oroa mig något förskräckligt om de var ute.

R.I.P. Chill

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Starfall
0

Jag sitter här och storlipar Gråter Jag vet hur det känns att förlora en älskad katt på detta hemska sätt.. Har tyvärr mist flera katter på grund av vägen..

Chill finns vid regnbågens bro nu, där är han fri från sina skador. Där har han det bra medan han väntar på att din dag ska komma. Då kommer ni mötas igen, och bli förevigt förenade.

Tröstkramar <3

Emelie-E
0

Jag är livrädd när mina små är ute. De kryper runt överallt, och pappa har både traktor och lastbil som de gärna kryper upp i motorn på.
Än så länge har de bara kommit hem med oljiga pälsar, men är som sagt livrädd att de en dag är kvar där när pappa ska starta traktorn/lasbilen.
Även när de är runt bilarna och vi ska åka, så är jag rädd att de ska vara under bilen.

Jag vill egentligen inte ha mina små liv ute, men eftersom jag bor hemma, så är det mamma som får bestämma. Men när jag skaffar katt, så ska det vara "helt" ofarligt ute innan dem ska få gå ut=)

Men jag förstår att det är jobbigt, förlorade själv en katt för 4 månader sedan i en bilolyka, saknar honom väldigt:(

*Kram*

Moon_light_shadow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack, för allt snällt ni har skrivit.(sitter här och gråter) och Tack Inger  att du var snäll och tog han till veten åt mig… han  var det bästa som hade hänt mig ..

*kram på er alla*

Jag orkar inte vara själv så jag letar nu efter en ny kisse som kan hålla mig sälskap efter som jag bor ensam.. men jag vet att ingen katt kan erätta Chill, Men kissen kan hjälpa mig att komma över Chill och hjälpa mig med mitt mående som Chill gjorde…

Älskar er. och tack

Ledin
0

vila i frid lilla vännen :*(

Craz-y
0

Så går de ofta för utekatter  Gråter

R.I.P Chill

Emmieline
0

nu har det gått snart 5 år sen min älskade Chill dog. (jag har en nytt namn för att ja hade glömt lösen till den andra)

strax efter att Chill dog ca 1½ vecka efter åt kom min Katten, som blev 5 år som dog i april i år. <3

[[pimey]]
3

Därför ska man inte ha katter ute :(

litettrassel
0

Nämen! Stor kram på dig igen!

Emmieline
0

min Katten blev sjuk. så hon fick somna in utan såna smärtor som min älskade Chill hade.

annzoo
2

Jag släpper aldrig ut mina katter på fri fot av anledningen att de kan förolyckas och få en avskevärt kortare liv.

Emmieline
0

16# min katt som gick bort iår var ute i 5 min varje dag precis utan för dörren så hon blev inte påkörd som Chill blev. 

Chill var menad att bli innekatt men då jag hade idioter till assistenter den sommaren som hela tiden släppte ut honom fast jag sa åt dom hela tiden att INTE göra det, så blev han jätte olycklig när han inte fick gå ut.  då jag bodde på ett område där vi inte har många bilar i närheten men endas en parkering som låg 400-500meter från oss så bad jag varje gång jag släppte ut min kattunge att han inte skulle bli påkörd. tyvärr så blev han det , Jag ville INTE att han skulle bli utekatt men jag kunde inte tvinga honom att vara inne när han vägrade att vara inne så han var jätte olycklig. 

Katten gillade inte att vara ute och var bara ute när jag var ute , min Katten fick diabetes och njurarna dog på henne. så hon blev ej påkörd.