Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1419 ggr
ymmmi
0

Strila

Måste få fråga en sak, tror ni en katt som varit avels katt och son har revir kissat och som nu är kastrierad men fortfarande revir kissar och bor med en till hane som revirkissar kan sluta om han flyttar till ett hem utan andra katter?

Kaiia
1

Ja, det tror jag faktiskt. Om båda revirkissar så är det ju lite för att hålla varandra borta. Kanske att du kan dela av huset?

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

ymmmi
0

Detta gäller inte mig. Utan frågar då jag är intresserad utav att ta över en katt som gör det. Men vet inte om man vågar. Så man inte får hela huset ner kissat.

Rafflan
0

Borde ju finnas en risk att den kissar nytt revir i det nya hemmet. Men inte säkert.

Kissade katterna revir innan eller började det när dem blev 2?

ymmmi
1

Dom har tydligen varit båda två avelskatter och båda revir kissar. Den ena är hans pappa. Det står att eftersom hans pappa revir markerar så markerar även han. Därför vill hon omplacera han för att se ifall han kan sluta med det, annars vill hon ha han hem igen.

Rafflan
0

Okej, ja du kan ju prova och hålla honom borta från saker du absolut inte vill att han kissar i, tex soffan ;)

[Elinors]
0

Köp feliway doftavgivare. Har en honkatt som trotts kastration har kissat inne i perioder (det är en väldigt dominant och bestämd tjej). Det enda som funkat för mig är just feliway, så rekomenderar den starkt :)

IceJossan
0

Mot revirmarkering är det sprayen som gäller. Fler ggr om dagen sprayar man på allt katten revirmarkerar på eller kan tänkas göra det på, t.ex. utstickande saker eller andra lämpliga ställen där ingen kan missa hans doft. Detta gör man tills katten slutat revirpinka och istället gnider ansiktet/kroppen emot.