Orolig.
Hej på er.
Det ligger till såhär att min katt som är ca 10 månader blev biten av en hund för ett tag sedan. Vi stack till veterinären i dingle där dom undersökte henne och så fick hon synolux att gå på i 10 dagar. Svullnaden gick ner men 2-4 dagar efter vi hade slutat med antibiotikan så svullnade hon drastiskt upp igen så vi gick till privatveterinär Gerd Wolter här i Uddevalla då fick hon Ronaxan och det gick ner, sprack upp och blev helt bra men idag har det börjat svullna upp igen.
Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, det kan ha vart att hon springer in i saker hela tiden som gjort att det svullnat upp men är orolig att detta inte kommer att gå över och att det kan hända att hon måste avlivas.
Hon beter sig helt som vanligt så hon har ju inte ont av det, ska även ringa Wolter i morgon och fråga vad hon tycker om det inte har gått ner.
Men vad tror ni att det kan vara och vad anser ni att jag ska göra?, för det är ju inte heller bra för ett djur att gå på flera olika antibiotika så tätt inpå varandra.
Alla levande ting har lika värde!
Kraamiz
Det kan inte hända att det behövs en längre kur då?
Och dom har undersökt ordentligt så det inte finns någon skada eller så? Tänkte om det finns något som irriterar.
Tycker inte det låter som att avlivning är något ni ska behöva fundera över om katten i övrigt är frisk. Finns ju ett flertal olika antibiotikasorter man kan pröva om det handlar om infektion.
Hur lång tid efter sista behandlingen blev det såhär?
Hon har fått 10 dagarskurer. Veterinären i dingle klämde och kände och sa att det inte var någon fara, Wolter tömde kinden på var när jag var hos henne. Tror det är 3-4 dagar sedan hon fick sista tabletten. Det känns som att det kan behövas tömmas igen.
Kraamiz

Jag skulle gissa på att det skulle behövas öppnas upp,tömmas, rengöras och sen sättas ett drän.Ny PC kur.
Stolt ägare till tre La permer
Det låter som det behövs annan antibiotika, bredspektrum av någon sort. Precis som hos människor som får t ex något så till synes enkelt urinvägsinfektion kan det behövas olika sorter berorende på vad infektionen orsakas av och vad som biter på den. Det är bara så man måste göra och inget konstigt med det. Jag har själv fått flera antibiotika i rad.
När jag vaknade idag så var svullnaden borta och någon gång under dagen hade det spruckit upp (Wolter sa att det ska göra så) Tvättade med desivon och ser vad morgondagen säger ^^
Kraamiz