Katter iFokus

Katter

Etiketter: avelgenetikuppfödning
Läst 685 ggr
Melwa
0

Fodervärd åt hane, vad ska man tänka på?

Hej! Jag har fått erbjudande om att bli fodervärd till en hane. Vi båda ska önska och göra ett extra tydligt avtal så det inte blir osäkerheter. Då det är första gång med hane och dessutom fertil så blir jag osäker att jag kanske glömmer något. Vad tycker ni jag ska tänka på i avtal och sedan om jag ska göra något eller förbereda här hemma om det skulle bli aktuellt. Har inte gjort något beslut än då jag känner att jag måste fundera ordenligt på detta beslut.

Nerdysiamese
4

Du vill gärna veta hur många kullar uppfödaren vill ha och hur många försök uppfödaren har på sig, och om det finns någon bestämd deadline när hen måste ha tagit de kullar hen ska och ni får kastrera. Du vill gärna också ha en tydlig plan för vad för vad som händer om hanen börjar revirmarkera, kommer uppfödaren kräva att hanen ändå är fertil, låta er kastrera eller chansa på en chip-kastrering. Vissa Uppfödare som lämnar en katt på foder vill gärna vilja att du ställer ut hanen eller skriver en fullmakt så uppfödaren kan ställa ut åt dig. De flesta Uppfödare brukar vara jätteschyssta och ha mycket förståelse för om revirmarkeringsproblem osv uppstår, men det är saker som kan vara bra att få lite extra information och säkerhet kring.

Medarbetare på Datorspel I Fokus