Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 735 ggr
NiallsFucker
0

Kattfoder!

Nu kommer vi till det med kattfoder.. Vad använder ni? Vilken tycker ni bäst om och sämst om? Behöver lite tips. Jag använder Feline Bozita, kattunge mat. Den verkar bra, men vad tycker ni egentligen? Verkar friskies bra dessutom? Min kattunge jag har nu, har alltid fått friskies av uppfödaren, men det innehåller en massa onödiga grejer som spannmål, var det ett bra val att byta? Nu var jag så dum så jag bytte maten direkt och hastigt.. Kan katten få magproblem? Vet att hamstrar kan få diarre om man byter maten hastigt. 

SHARE YOUR THOUGHTS PEOPLE !

elli-kleo
0

Tror inte det är någon större fara med foderbytet. Men alla katter är olika känsliga. Det är inte någon extrem övergång iaf :) Bozita är nog hyffsat men låångt ifrån bäst. Du kombinerar väll med mjukmat?

- Medarbetare på Fälttävlan ifokus

Rumblebee
2

Ja, katter, liksom alla djur kan få magproblem av hastiga foderbyten.

Ang. foder. En katt är ett rovdjur. En liten tiger som äter kött. Det är allt man egentligen behöver veta när det gäller katters mat. Dom ska ha mat med mycket kött i och inga spannmål. Så att dy bytte bort Friskies är bara bra. Det är skamligt att det ens får tillverkas kattmat som innehåller mer spannmål/vegetabilier än kött.
Det allra bästa är att ge torrfoder som inte innehåller spannmål alls, eller/och ge blötmat.

Myrrami
0

Mina katter äter Porta 21 och det är jag jätte nöjd med. Jag har provat många olika nu te x applaws och Eukanuba men inget har funkat riktigt bra fören jag testa Porta 21. Att det är riktigt bra pris på skadar ju inte heller.