Blocket annonser del 6
Så har vi en ny tråd här. Den kommer säkerligen att bli full den också😃
japp,det kommer den…
2 st katter till salu som är 5 år gamla då de inte kommer överns med familjens valp😭
Någon har parat en bengal med en ragdoll🤔 och söker fodervärd😭
Så har vi då denna "Janet" som försöker att sälja en British shorthair - igen. Dessvärre så vet de uppenbarligen inte att man ska ange vad kattteriet heter och vad kattten heter och att den har stamtavla.
"Ragdoll är sällsynta men nu tillgängliga för ditt hem.
Föräldrar är i perfekt hälsa och renrasiga.
vaccinerade, kontrollerade stamtavla, veterinär.
passar väl ihop med hundar, hästar och fåglar"
Sällsynta, det är den populäraste raskatten i Sverige med 1.939 registrerade kattungar under 2012 bara i SVERAK.
#3 såg också den.. jag bor nära och känner verkligen för hembesök! Någon måste prata vett i sådana människor!
Lämnar ett avtryck. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
tass
Siffran 100.000 kommer från Djurskyddet Sverige som gjort en beräkning.

finns så vansinnigt mycket annonser som man skulle kunna få magsår av.. :-(
//L
tass
Sajtvärd på Perser iFokus
#5 Såg den också. Jag kontaktade annonsören och lo and behold, han sitter i Tyskland och katterna behöver transporteras hit. Jag har anmält annonsen så förhoppningsvis finns den inte kvar så länge till.
Mvh Isabelle
tass

Mejlade en mia igår om en raskatt som såldes lite för biligt ansåg jag. Fick svar idag och har anmält det till blocket och sänt med svar. Konstig nog var de undertecknat anna så hon hade uppenbarligen glömt vad hon heter😃
"
Tack för att du kontaktar mig om min Turkisk Van kattunge.
Kattungen är fortfarande tillgänglig.
Kattungen är en manlig (SAM)
Kattungen är för närvarande 16 veckor gammal.
Kattungen är välutbildade och vaccinerade. Kattungen är utbildad och lekfull.
bra med barn och andra husdjur.
Jag fick kattungen från min farbror som tyvärr dog för några veckor sedan.
Jag har inte tid att ta hand om kattungen på grund av mitt jobb.
Jag är baserad i Skottland, England och kattungen är här med mig.
Jag ger kattungen gratis men du måste betala kostnaden för transport.
Innan jag ger min kattunge till en person, jag vill följande information
Har du erfarenhet av kattunge och husdjur i allmänhet?
Är du en uppfödare?
Tar du den här kattungen att sälja?
Hur gammal är du?
Vad är ditt yrke?
Jag menar inget illa genom att ställa dessa frågor, jag vill bara det bästa för din kattunge."
''''''''''
anna
Det är då konstig att vissa saker är så svåra att förstå. En annons där det står att katten är maskad och har bärnstensfärgade ögon. Naturligtvis är inte katten maskad i så fall skulle den ha blå ögon. Detta har jag skrvit till blocket vid ett flertal tillfällen och utförligt förklarat ändå så ligger annonsen kvar. Jag har också förklarat att varenda uppfödare vet att så är fallet.
jag tror tyvärr inte att dem bryr sig vidare värst på blocket, dem är mest intresserade av att få in pengar på annonserna :(
De har tagit bort de annonser som jag klagat på men det går för långsamt. Det är för få som kontrollerar och som kan något om katter. Jag brukar hänvisa till SVERAK😃
ja det är jätte bra. men tänkte på att dem inte själva granskar annonserna bättre innan de kommer upp,
Supersöta maincoon kissar för 1.800. Pappan är mainecoon och mamman är mainecoon/skogis. Så synd att alla kattungarna inte är långhåriga då😃
En chinchillaperser utan papper då är det väl en huskatt?
En renrasig norks skogSkatt till salu. Vid snabb affär kan priset diskuteras.
Någon som hört talas om Animali Service SWE. Jag har googlat men hittar inget. Kolla in blocket och se vad de har till salu.
#20 Om det finns korthåriga kattungar i kullen säger det ju allt; påstådda rasprocent.
#21 Ja, då är det en huskatt
såg en annons där det stod:
Fina bengal kattungar, med stamtavla.
välutbildade och bra för hemmet!
3000
Min kommentar:
Vadå ska katterna bli läkare eller? eller är dom möjligtvis deltids jobbare som städare då dom var bra för hemmet!
exakt såhär skrev en tjej som skulle sälja sina katter till mig men det visade sig vara fejk.
Jag menar vem säljer bengaler för 3000:- ?
Tass
# 25 Svara gärna på en sådan annons så upptäcker du att det är ett s.k nigeriabrev. Annonsören finns inte i Sverige och katten kostar att frakta och de det vill de ha betalt för, i förskott. Men du får aldrig någon katt.
#27 japp jag har varit med om det!
Jag skrev ett mail till henne igår!
# 25 Det underliga är att blocket själva inte reagerar på sådana ordval.
Annonserna kollas maskinellt. Maskinen reagerar bara på vissa ord som tex avliva.
# 30 Det viste jag inte. Det vore kanske på plats att lägga in flera ord som ska kollas.
Tass
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Under köpes i Tingsryd. Tummelisa söker en katthane. Står inte ut med hennes galande varannan vecka!!!
Och under Helsingborg. Kattungar pojke. Max 12 veckor.

#33 såg den. vilka stolpskott.,, dessutom ska hannen vara raskatt då hennes är minst två raskatter,,,,….
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
En hankatt för avel 69% perser och 31 % norsk skogskatt. Hur de lyckats räkna ut detta?
#35 Hahaha, det var den märkligaste procentdel jag har sett. 
#35 Imponerande. :P
Mamma är norsk skogkatt och pappan maincoon. Kattungarna är regelbundet avmaskade och kostar 4.000 kr. Och inte en enda av kattungarna är långhårig😂
"Fyra små kattungar Norsk. Skogskatt.
2 st Röd/Vita - Hanar
2 st Sköldpaddsfärgade - Honar
Maila mig om du är intresserad av någon kattunge så skickar ja bättre bild på just den..
Kan nu tingas emot en handpenning på 500:- som ej återbetalas vid ånger!!
Kattungarna är redo att flytta ifrån sin mamma V 20."
Ingen av ungarna är långhåriga. På bilden är ungarna ca 3 veckor och dom är leveransklara om 4 veckor. Är det en ny bild så kommer ungarna inte vara mer än 8 veckor gamla!
Jag köpte en unge av denna personen förra året och snacka om att jag blev lurad!! Jag hade letat som en galning efter en sköldpaddsfärgad hona och struntade helt i att priset var högt. Jag hade ingen koll på hur stora kattungar var när dom var 12 veckor gamla men tyckte faktiskt att dessa ungarna var lite små, men hon sa att dom var 12 veckor. Dumt nog frågade jag inte när dom var födda utan det gjorde jag några dagar efter, det visade sig att Esthla bara var 9 veckor gammal. Dessutom fick jag inte heller se mamman då jag hämtade henne för hon var ute. Pappan var okänd då mamman oplanerat kommit hem dräktig.
Så nu när jag såg att samma person lagt upp en ny annons blev jag genast tveksam. Ungarna är inte renrasiga norska skogskatter!! Och att ta 3500 kronor för en katt där man inte vet ifall pappan är frisk är sjukt? Sedan står det ingenting om dom är vaccinerade och avmaskade. Och är dom bara 8 veckor när dom är leveransklara, hej och hå!!
Jag har i alla fall mejlat henne och frågat när dom är födda, ifall dom är vaccinerade osv. Får jag dom svaren jag tror jag kommer få, då anmäler jag henne!!
Visst är min Esthla världens goaste kise, men hon skulle inte mått dåligt av att bo kvar 3 veckor till hos sin mamma och syskon. Självklart tycker jag att hon var värd sina 2500 kronor (som jag fick ge då) men sett till vad jag egentligen fick var hon inte värd mer än 500 kronor. Jag är jävligt sur på mig själv att jag inte anmälde henne förra året och tog det mer på allvar. Så nu jävlar ska hon få ifall hon ska fortsätta luras!
http://pillasddv.weebly.com/

Två olika annonser från samma person.
En ragdoll/birma säljes pga allergi, troligen dräktig med deras chinchillaperser
En norsk skogskatt hona säljes pga allergi, troligtvis också dräktig med samma chinchillaperser.
Bild på honan med en hel hög kattungar.
Dock ingen annons på just chinchillapersern.
Vem fasen får två katter dräktiga, har haft kullar tidigare och helt plötsligt blir allergisk?
# 40 Någon som fått myndigheternas ögon på sig kanske?
#40 Såg de annonserna, det är så sjukt att folk inte bryr sig mer om sina djur. :(
#40 Jovisst, allergiska! De behåller någon av ungarna att avla på istället. Och då blir de genast allergiska mot mammorna.
Såg en annons i går där det var en grå katt som skulle ha kattungar tillsammans med en norsk skogkatt. Det stod att mamman var russian blue och att kattungarna var huskatter. Men och detta är mycket viktigt, detta var en katt som har långhårsanlag och det stod att en långhårig Russian blue betingar ett pris av 5.000 kr. Hur de nu vet det då det inte finns i Sverige. Den är inte heller godkänd av SVERAK. De hade en länk till nebelung som den heter om den är långpälsad. Och så vill de har 3.500 för en kattunge.
Jag anmälde annonsen till blocket. Sök på Russian blue.
Långhåriga kattungar, ej besiktade eller vaccinerade 3.500 spänn.😭
87 % chinchilla perser 13% maine coon. Hur de kommit fram till detta?🤔
#44 Men så vackra de var 😊
# 47 Vilka då? Eller menar du de ungarna som redan fötts som de visades foton på? För det var väntade kattungar annonsen gällde.
Ja de på fotona.
De var väl från en annan kull de fått från samma föräldrar som jag fattade det.
Ragdoll / Perser. (Finns i ängelholm).
Denna människa påstår sig vara godkänd av "kommunens miljö och hälsa", men ändå trycker hon ut tio kullar om året.
Hur går det ihop?
#50 Det är väl denna människan som trh köpte sin katt ifrån, som några av trådarna här inne handlar om. Kissen fick avlivas pga FIP. Något som säljaren inte alls vill kännas vid.
Anmäl till lst.
Tass.
SE*Helanders - Uppfödning av Brittiskt korthår och Selkirk Rex

#50 Hon har väl tillstånd för så många kullar helt enkelt. Det är ju bara att kolla.
När man söker tillstånd så får man uppge hur många katter man vill ha och hur många kullar per år man tänker ta. Sen kollas det upp om man har kunskap utrymme osv.
Stolt ägare till tre La permer
#50 Människan har antagligen inte tillstånd att ta så många kullar. Tvivlar på att kommunen gav tillstånd till så många kullar med huskatter. Det är nog bara något hon tar ändå. Det är ju ingen som kollar upp hur många kullar hon tar, nu sedan Lst tog över det ansvaret. Och har ingen anmält henne tidigare, så har inte Lst haft någon anledning att kolla upp hur många kullar hon tar.
Vi har en supergullig Ragdoll hane på 1år till parning. Han finns tillgänglig till honor med eller utan stamtavla, blandras m.m Han är långhårig med en kraftig kroppsbyggnad. Är jättekelig, har socialt temperament, typiskt ragdoll-beteende med fantastiskt djupblå ögonfärg. Parningen går till så att honan får komma hem till oss i några dagar, vi står för mat och kattlåda. Pris 1500 kr för parning, omparning ingår (Därefter tillkommer pris per kull efter överenskommelse om kattungarna ska säljas med stamtavla) Hör av er vid intresse! Bild 1 Tonic nu Bild 2 Tonic som bebis Blir så arg så jag kokar :(
Det vimlar av oseriösa "huskattsuppfödare" på facebook också.. Gick med i en grupp för köp/bytes/skänkes för djurtillbehör och vad ser man då inte om:
honkatt söker hankatt för parning
Blir så arg :(
Alltså. Det är ju nästan så att man skulle haft dålig jäkla moral och börjat med byb själv. Skrattat sig lycklig hela vägen till banken.
Förstår varför de gör som de gör. Förstår inte hur de kan sova på natten bara.
Tog just en snabb titt på Blocket och blev förvånad över hur många 500 kronors-katter som redan i rubriken omnämns som "kastrerade" eller "kastrerade och chipmärkta". En ny trend? Blir dessutom lite nedslagen av att se att en jättefin Ragdoll-kille som ska omplaceras fortfarande ligger ute efter två månader. Det kan ju bero på hand ålder (7 år) men han kostar bara 1000 kr så det känns ändå lite märkligt. :/
Det nya försäljningsknepet är att Norsk skogskatt är Allergivänlig…
#59 Att det står så i annonstitlarna kan nog ha att göra med att Blocket höjde minimgränsen att sälja katter till 500 kr/st. Annonsörerna som kastrerat katterna vill kanske trycka mer på det då, för att man ska välja att klicka på deras annons bland alla andra 500-kr-katter. Eller s¨har folk tagit sitt förnuft till fånga 🤫
www.kattstatus.se - Allt du behöver veta om katter
Och så alla dessa nigeriabrev som figurerar som jag anmäler, men de är snabba med att ta bort dem. Tycket om att hålla handen som det stod i en annons. Har inte katter tassar😂
#61: Jag tror att du har rätt. Jag tycker att det är positivt, önskar bara att man såg mer av detta även i kattungeannonserna och inte bara i omplaceringsannonserna för vuxna katter. Tänker då särskilt på ID/chipmärkningen. En liknande ökning i antalet annonser med rubriken "chipmärkta och vaccinerade kattungar" för 1000 kr hade fått mig att bli ännu gladare. :)
Problemet med denna annons är att det är en korthårig huskatt på bilden.. någon som kan skicka PM till mig och få länken och anmäla ? Har själv så svårt att formulera mig korrekt..
Fin norsk skogskatt
Måste pga av flytt från skogen/landet till lägenhet hitta ett nytt hem till mitt hjärta Gibson.
Han är en korthårig norskskogskatt som är 5 år, han är kastrerard. Han älskar livet i skogen och ser att han helst kommer till ett hem utan andra katter. Han är van vid hundar.
Då han betyder väldigt mycket för mig så ser jag helst att han kommer till ett kärleksfullt hem helst i närheten av degerfors-karlskoga så jag gärna vill besöka honom! Skriv ett mail och berätta lite vad ni har att erbjuda så hör jag av mig.
Annonsören vill inte störas av telefonsäljare.
Denna person (medveten BYB ut i fingerspetsarna) annonserar i Västerås under Djur > Katt för 500 kr under rubriken "Honkatt söker trevlig date": "Vi har en liten, söt, storörad och enfärgad bondkatt vi önskar en, första och sista, kull ifrån innan hon kastreras. Hon är vaccinerad och besiktigad enligt givna intervaller. Mejla mig med en beskrivning av din katt, ersättningsönskemål, och gärna länk till bilder på er fertila hane om ni kan tänka er att de kan dejta vid nästa löp, vilket är ganska snart, mot överenskommen ersättning. Vårt krav är att katthanen har ett bra psyke - en social och trevlig katt helt enkelt utan kända sjukdomar själv eller bakåt. Finns inget som helst raskrav på hankatten, en vacker huskatt kan absolut vara aktuell, men hade gärna sett henne med hankatt liknande en siames, balines, gärna variant eller orientaliskt långhår eller korthår, eller kanske en Cornish rex eller liknande - detta då honan själv påminner lite om denna standard med sin smala kropp och stora öron, men ALLA förslag på friska och sociala hankatter: solida, maskade, diverse mönstrade, långbenta och kortbenta beaktas. Vår honkatt är äldre än 12 vckor, men är INTE till salu! Priset i annonsen är för att Blocket kräver det, vi överenskommer ersättningen för parningen tillsammans." Ja, var ska man börja? :(
Kattfabrikörn utanför Helsingborg har annons ute på sin fjärde kull för i år. Mainecoon/Skogis kattungar att tinga. De andra 3 kullarna är väl knappast leveransklara ännu.
#64 Korthåriga norska skogkatter är ju omöjliga, så är nog inte det. En som har blivit lurad utav någon innan när de skaffade katten, antar jag.
Ja jag är väl medveten om att det är omöjligt med en korthårig norsk skogkatt så vad menar du med "så är nog inte det"
#68 Jag kritiserade annonsen och inte dig, så oroa dig inte (dumförklarar ingen).
Jag tror antingen har de blivit lurade av kattens uppfödare (hur många "korthåriga maine coon"-annonser finns det egentligen, t.ex?), eller så tror de på andra sätt att deras katt är en norsk skogkatt, osv.
#64 Det är nog hon som blivit lurad från början, och då är det väl bättre att maila henne om det om man vill vara snäll. Ett schysst mail där man berättar för hennes skull också. Att anmäla en omplaceringsannons på en kastrerad katt känns som att ta i lite väl. Det leder ju kanske till att kissen inte åker ut på annons igen.

Hittade rasen MaineCoon/Tempelkatt i en annons. Spännande, undrar hur rasen Tempelkatt ser ut.
Från en annons
**Mona Lisa har fått fyra väldigt vackra korsningsungar. De fyller snart 12 veckor och kan då flytta till nya goda seriösa hem. (Medlemmar i SVERAK får inte sälja kattungar under 12 veckors ålder.)
**
Som om annonsören skulle var medlem i SVERAK då denne säljer huskattungar. Och att det är lag på att en kattunge inte får vara yngre än 12 veckro vet uppenbarligen inte denne heller.
#72 Vilken jäkla idiot.. Blir förbannad på alla dessa BYB!
Kattfabriken i Ängelholm är igång igen. Denna gång med Ragdoll / perser.
Vad är det, den tredje kullen i år? Och sen var det 7 (?) förra året?
Har någon här kvar printscreenarna från de förra annonserna? Jag verkar ha gjort av med allt jag sparat och skulle anmäla. Nu ser det mörkt ut på den fronten.
74# såg att hon sänkt priset på dom nu från 4000 till 3500 kr är hon desperat att få iväg dom fort?
#72 som jag uppsattar det så kan kattungarna flytta när dom Fyllt 12 veckor. Inte inman. Så den vet nog att dom ska vara det…….
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#76: Men om personen vet att det är lag på att kattungar ska vara 12 veckor vid försäljning varför då ens nämna SVERAKs regler, om inte för att ge sken av att vara registrerad uppfödare eller åtminstone följa alla deras andra regler (vilket innefattar att inte föda upp huskatter)?
SE*Helanders - Uppfödning av Brittiskt korthår och Selkirk Rex
# 76 Numera så vet hen detta då jag talat om det för hen.
Någon som hört talas om kattrasen Highland straigt? För jag har det då inte😃
Haha. Sånt bullshit.
De menar säkert att det är den rakörade varianten av highland fold, (eller scottish fold).
Men hjärnan räckte väl inte till.

#79 Det är som #80 säger en ras som finns men inte är godkänd i Fife.
Stolt ägare till tre La permer
Kattfabrikören från Kattarp utanför Helsingborg har en av sina "ragdollhonor" ute på annons nu. "Osämja i katteriet". Honan hade några dagar gamla ungar när hon satte in annonsen på dem den 1/3. Så ungarna kan inte vara äldre än 2 månader gamla. Har för mig att honan bara hade 2 eller 3 kattungar, så hon är väl inte lönsam.
Grå/ivt hankatt söker nytt hem. Också i Helsingborg. Född 2010 och okastrerad pga att han varit utekatt!! Nu har de flyttat till lägenhet och då trivs inte katten. Kissar med andra ord ner allting.
#82 Nu har hon sänkt priset till 1000 kr. Undras just varför det är så akut att få iväg henne. Ungarna är ju bara 2 månader.
# 80 Jodå hjärnan räcker till. Det är ett s.k Nigeriabrev ett bedrägeriförsök. Katten finns inte i Sverige och det är en transportkostnad som du sk betala och så tillkomemr det ena med det andra. Svar på annonsen så ser du vad som händer men använd inte ditt egna namn eller riktiga e-post. Jag har svarat på såna annonser och anmält dem.
#84 Antagligen för att hon måste betala räkningarna nu i slutet på månaden. Vidrigt! 🤮
Ser att denna kattfabrikör nämnts under väldigt lång tid. Har någon härinne tagit screen shots och anmält? Kan LS agera på en sådan anmälan eller? Skulle gärna göra något men bor långt ifrån, men printscreena kan jag ju göra vartifrån jag vill :)
#83 Okastrerad på grund av att han har varit utekatt? Tänker de inte helt baklänges nu eller? Och att han kissar ned allting är väl inte att undra på när han är okastrerad. De lägger inte ens ned fem minuter att googla fram vad problemet kan vara eller kontaktar veterinär. Det får en att sucka lite…
Nåväl, då är en till
Maine Coon / Norsk Skogskatt
Pinsamt att någon över huvud taget går på det. De påstår att mamma är Maine Coon och Norsk Skogskatt och pappa är Norsk skogskatt. Ändå är samtliga ungar korthåriga eller semilånghår.
#88 Kunskapen om kattgenetik är låg hos många. Många tror att långhår dyker upp om det finns ett raskattsinslag i en katt, och att det verkar ske slumpmässigt eller något.
Har varit med om många som har pratat om sina "maine coon/birma" och "maine coon/norsk skogkatt", och katterna i sig är korthåriga.
#89 läste faktiskt i en tråd här på ifocus att en norsk skogskatt visst kunde få en russian blue så visst är kattgenetiken låg hos vissa som tror att längden på pälsen, mönstret och färgen gör den till en raskatt :(
#90 hahahha, läste med den tråden :D Kan vara ganska underhållande här ibland ;)
#90 Va, hur är det ens möjligt? Tror folk att en Russian Blue spontant dyker upp bland olika kattraser? En schäfer kan väl inte få en labrador, så varför skulle en norsk skogkatt kunna få en Russian Blue?
Skulle f.ö vara underhållande att se en sådan blandrashundannons. "X och Y har fått en kull med flera spännande raser! Mamman är Schäfer och pappan är Labrador, och valparna är: en rottweiler, en malinois, en vit verdehund och en dobbermann!"
#92 jepp, många gör tyvärr de, tråkigt men sant.. men större delen av dessa vill inte ta till sig info om man sätter den framför näsan för de har ju alltid rätt :(
#93 Ja, de exempel jag nämnde innan: säger man att två långhåriga katter kan INTE få korthåriga avkommor, om det inte vore någon särskild sällsynt mutation, så blir det ofta, "men uppfödaren sa att det är en X/Y", eller så vill de helt ignorera för "de vet!".
Nu är det en person som säljer Maine cooner utan stamtavla för 5900 kr respektive 6900 kr..Föräldrarna har tydligen stamtavla men hon är inte med i någon kattklubb, därför har inte kattungarna stamtavla…
Det mest skrämmande är att min mor sa att denna människa haft ett antal kullar ute, alltså köper folk dessa huskatter till detta extrema pris :(
ikväll kom en annons ut på kattungar som är leveransklara vid 8 veckor.. Granskas inte blockets annonser innan dom kommer ut ? vilken okunskap det kan framföra om fler med kattungar ser denna annons och med tror att man får sälja när dom är 8 veckor….

#96 Anmäl så tas den bort.
Anmälde den förut så hoppas dom tar bort den :)

#96 Dom är duktiga på granska vissa. Jag som ville lägga upp en saknad annons på försäljningsdelen fick jag ett big no no på, men att lägga upp annonser som bryter mot lagen är fritt fram tudligen :P
#95 Det är en person som har hållt på länge. Hon är en bedragerska helt enkelt, hon och hennes man har hållt på i flera år. Är det inte MCO så är det NFO. Ofta Kat II katter, har haft henne på besök här när hon ville köpa en av våra rödtottar. Visste om henne tack och lov så det blev ingen försäljning. Olika namn, mail och telefonnummer jämt.
Hur har det gått med hon som säljer (ofta röda) ragcoons? Ja, vill minnas hon döpt rasen också. Annonserna låter ofta "Nu har vi äntligen fått en kull till…du som blev utan förra gången…det bästa av vardera ras". Hon brukar ha 3-5 kullar om året och påhittade stamnamn.
Minsann, hittade svaret här på forumet! http://katter.ifokus.se/discussions/515867e38e0e74535d003374-hjortronkatt
#100 hittade en blogg där en köpt katt av denna person som var 8v :( har hittat relativt nya annonser av personen men då hon har fått köpa in nytt blod får hon mindre antal röda katter
Fick lite meddelanden av en kompis som hade suttit inne och kollat runt på blocket igår. Hon hade bland annat hittat en annons med kattungar från Kristinehamn. Pris 500:- och självklart är ingenting gjort med kattungarna (de är dock gosiga). Det som är så roligt med annonsen är att mamma katt tydligen är hälften innekatt och hälften Norsk Skogskatt.
Hon hittade även en annons med två Norska Skogskatter, priset för dessa är 2400, absolut ingenting är gjort med dem. Enligt annonsen är anledningen till priset att katterna saknar stamtavla. BYB! 😡

asså helt seriöst…….
*länk raderad*
#105 Jag har då aldrig sett en sådan norsk skogkatt förr 😮
Haha se mer ut som en perser!!

"Härliga, sociala, busiga långhåriga katter i härliga färger. Mamman är norsk skogkatt, pappan maincoon. Dom är 12 veckor den 10/6. Dom levereras rumsrena & regelbundet avm. Dom kan nu tingas för 1000 kr som inte återbetalas vid ånger!" 4000 kr
Dom ser inte långhåriga ut.. Levereras rumsrena? Riktigt bra för 12 veckor gamla katter!
En annan annons längre ner (annan person)
8 stycken långhåriga kattungar säljes! Mamma norsk skogkatt, pappa maincoon. Sociala, tillgivna & busiga. 4000kr
Hundar visserligen men ändå:
"Mamman är 50% amstaff, 25% New Foundland och 25% Berner sennen. Pappan är renrasig Rottweiler och han är röntgad u.a."
Verkar ju vara en bra blandning.. Varför blandar man i en FEMTE ras? Spela roll att pappan är röntgad om inte mamman är det..
Under rubriken Maincoon/Norskskogkatt blandning:
"Grimulf är en blandning av Maine Coon och Norskskogkatt.
Modern är Maine Coon och grannkatt. "
Grannkatt? Är det en ny ras eller? Verkar häftig.
"Myran en 11 mån norskskogskatt med lite main coon i sig. Uppfödd i vårat hem. Pappan och mamman finns i hemmet.
Hon är inte steriliserad"
Toppen, sälj henne gärna till en kattungefabrik..
"Den 11 april föddes 4 ljuvliga små blandras bebisar.
pappa är 75% bengal och 25 % skogis.
Mamma är en helt underbar katt med inslag av både brittisk korthår och skogis. Båda katterna är väldigt sällskapliga och otroligt kelna, de "pratar" mycket."
Inslag av?? Ju fler raser ju bättre eller?
"Parning mellan Divan svart Norskskogskatt
& Merlin vit Maincoon har ägt rum." 3000 kr
Står inget om att dom är reggade.. Lite längre ner i raden finns den vita katten till salu (samma bild, 4000kr). Okastrerad såklart.
"Jag säljer min birma katt som är 4 år och är en hona. Den är vacinerad men inte kastrerad.Hon är inte stamtavla." 2500 kr
Säkert renrasig….
Birma/skogis pojke:
"Nu är tiden inne för vår kille att få ett eget hem.
Han är avmaskad och klar för flytt. Nu är det bara den nya familjen som ska hittas. Hans päls är lång och tjock. Han är svart/vit med grå svans och lite gråa strå i pälsen." 3000 kr.
"Hej jag norska skogisar äkta till salu
dom är i dag 5 veckor
dom blir vetrinärbesiktiga o vaccinerade
ock avmaskade innan leverans" 3000 kr
Äkta? Står inget om några papper..
Skynda långsamt så går det fortare.
En dräktig katt i Göteborg söker nytt hem, hon är bara sju månader.. :(
"Jag säljer min birma katt som är 4 år och är en hona. Den är vacinerad men inte kastrerad.Hon är inte stamtavla." 2500 kr
Säkert renrasig…."
Alltså det är en huskatt.

Blev ledsen av att läsa en annons där de söker fodervärd till helig birma bebis. Det är deras blivande avelshona. Man ska inte ha andra katter sedan tidigare.
Så lilla kattungen ska växa upp helt själv tills det är dags att ta ungar på henne.

#110 klart det är en huskatt, jag var ironisk (……..)
#112 Jag kommenterade annonsen i sig.
*länk raderad*
En bortförklaring till varför de inte har stamtavla men att använda SVERAKs kontrakt gör de. Jag betvivlar starkt på att SVERAK gillar det eller ens tillåter det då de inte får stamtavla. Och det finns ingen anledning till att kattungarna skulle få ut en stamtavla om det nu var riktiga persrar.

#114 Kan man regga en korsning perser/chinchillaperser då?
*länk raderad*
Klassas som blandras (vad det nu är?) då uppfödaren valda att inte ta stamtavla på henne.
Så här står det i en annons
"Kattungarna reggas i TICA.
Stamtavlan skickas per post till köparen när alla kattungar är sålda och kan registreras. detta för att slippa regga en unge 2 gånger."
Någon som vet om detta stämmer?
Snacka om att BYB börjar bli lite väl giriga. Dett är helt i klass med vad en renrasig Manie coon med stamtavla kostar
*länk raderad*
Trevliga, lekfulla, mycket sociala och keliga bebisar söker ett nytt mysigt hem. Vid leverans är kattungen:
minst 12 veckor gammal
rumsren
avmaskad
vaccinerad
veterinärbesiktigat utan anmärkning.
utan stamtavla (eftersom jag inte är med i någon kattklubb)
bild 1 , 2 silvertabby tjej 5900 kr
bild 3 , 4 bruntabby kille 6900
#115 Det är samma ras, bara olika färger.
#116 Japp, det är en huskatt, inte en maine coon (main coon?)
#117 Enligt mig låter det VÄLDIGT suspekt. Jag har hört om många fall där en köpare sägs ska få stamtavlan senare via posten, men inget händer och ingen stamtavla dyker upp. Man ska alltid kräva åtminstone ett registreringsintyg. Vet inte hur TICA funkar, men man registrerar dom väl en gång och sen så räcker det?

#118 Hon har annons uppe lite då och då, känner igen hanen på bilden.
Läste en annons idag "Unika långhåriga lockiga kattungar". De skriver flera gånger att kattungarna är huskatter och inga raskatter och kattungarna kommer vara chippade och veterinärbesiktade vid flytt. De långhåriga lockiga kattungarna kostar 5900 kr medan den som inte är lockig kostar 3900 kr. Har skrivit till dem men inte fått något svar än.
Jag blir bara ledsen av att gå in på blocket. Det är så många kattungar från oseriösa hem som säljs varje dag och det gör mig riktigt irriterad. Likaså alla vuxna katter som omplaceras pga flytt, allergi eller att dem inte kan vara innekatter. 😕
/Matilda
#118 Oj! T.om dyrare än en maine coon med stamtavla och allt.
#121 5900kr för chippade och veterinärbesiktade huskatter? Man kan ju få en seriöst uppfödd raskatt för runt det priset som är vaccinerad och allt som också är lockig. Detta är ju lätt pengar som åker rakt ned i fickan.
*länk raderad*
Här står inget om stamtavla eller katteri så jag förmodar att de inte får det ändå vill uppfödaren ha 6.500 kr för dem inget heller om vaccinering.
Som jag sagt tidigare BYB börjar bli giriga.
#123 De pressar väl på chanserna. Många tror väl att en raskatt kostar "tiotusentals kronor" och därför går till en BYB där de köper en huskatt som ser ut om X ras för 5000-6000kr och tror att de gör ett bra klipp.
(Jag har hört folk som verkligen trodde att mina katter kostade "tiotusentals kronor")
F.ö står inget om vaccinering heller. Katterier (alltså som i registrerade uppfödare) skriver alltid ut sitt stamnamn i annonser vad jag vet.
Om det verkligen handlar om BYB så är de inte så smarta som skriver ut föräldrakatternas namn, då uppfödarna kan bli kontaktade om denna annonsen.
#123 dessa är registrerade iaf finns de i sveraks öppna stambok….alla skriver ej ut stamnamnet men ett tips pappan till kull nr1 är egenfödd ;)
# 125 Tack för det svaret. Men det vore bra om de skrev ut stamnamnet.
#126 Håller med, plus även information om de är vaccinerade. Sådant ska stå utskrivet i en annons tycker jag.
#125 men skriver man (som de gör) föräldrarna så kan man ju lätt kolla upp föräldrarna iaf och enkelt hitta deras hemsida. Det kan ju vara så att de hellre vill att man ringer och frågar om kattungarna än mailar…
Jag fick höra lite historier från andra sidan också. Nuvarande ägaren till den kisse som flyttar hem till oss på fredag hade i ett försök att få katten omplacerat lagt ut en blocketannons.
Det var så många knäppisar som ringde att hon tog bort den rätt fort.
Min farbror ska köpa en Maine coon blandning för 1500 i Motala, vacc,chippad och besiktigad! Blev riktigt glad tills jag hörde att alla syskonen hämtas vid 8v..fick övertygat han att vänta till 12v iaf… Visserligen blir katten utan syskon, men får ju iaf ha mamma(utekatt) i några xtra veckor:)
# 130 Anmäl uppfödaren!
#130 Anmäl uppfödaren för lagbrott.
Hade jag kunnat så absolut, men dom vill inte berätta av vem som Dom köper av just den anledningen.

Jätvla oansvarigt,,, jag skulle inte köpa därifrån alls oavsett om dom har kvar just min kattunge tillräckligt länge,,,, iom att det visar bara på hur okunniga dom är och inte bryr sej mer än om pengarna dom kanske ev får in för att sälja dom…. :-(
jag blir så arg men att jag ens lägger energi fattar jag inte för att det kommer alltid finnas idioter…
#133 Så de köper ifrån en BYB som dessutom gör något kriminellt, som kommer ev. få kattungarna att lida, och kommer låta det ske för att…?
Jag undrar vad uppfödaren av den brittiska korthåret tycker om detta?
*länk raderad*
#136 Man kan ju kontakta uppfödaren till den katten. Vet inte hur annonsören tänkte där.
Mamman är norsk skogkatt och pappan är maincoon, levereras avmaskade. 3.500 kr.
En del människor tar dock priset😕
Här är den ursprungliga annonsen.
Vår vackra Pantera har fått 4 ljuvliga och mycket speciella kattungar.
Mamma Pantera förlorade sin mamma när hon var en vecka gammal. Hon är därför flaskmatad och uppfostrad av oss och vår hund Key.
Morfar och Pappan är Norsk skogskatt. Allergiker tål dessa katter mycket väl.
Det gör att hon är är en mycket mycket speciell katt. Hon har stor tillit till människor. Hon är som en hund/människa… (välkomnar oss när vi kommer hem vid dörren, följer oss vart vi än går. Sover vid huvudkudden på nätterna. När man sitter vid datorn ligger hon bredvid, när man åker bil så ligger hon i knät) Kort och gott en underbar och otrolig katt.
Mamma Panterna är innekatt i Stocholm och utekatt i Mora där vi bor på sommrarna.
En trygg mor ger trygga barn. Hon har fött flera kullar förut. Alla kullarna har hon fött i min dotters garderob. Hon förlöser dem i våra händer!!! Denna gång fick min dotter ensam vara med och ta bort fosterhinnan. Denna katt är unik!!
Barnen och vi får gosa hur mycket som helst med kattungarna sedan de föddes. Det gör att de är trygga med människor. När man föder upp hästarna och vilda djur, så vet man att de första veckorna är de viktigaste i socialiseringssynpunkt. Det gör att alla våra djur vi fött upp, hästar, hundar och katter, har fått extra mycket uppmärksamhet den första tiden. Med mycket goda resultat.
Referenser till tidigare kullar finns. De vittnar om helt underbara katter.
Kattungarna är sedan längre rumsrena. Äter både vanligt och torrt foder.
Vi vill att kattungarna hamnar hos seriösa hem, gärna med barn, de är vansa att få mycket gos och mys. De passar utmärkt som terapikatter.
Två honor och två hanar.
Så här ser vi att vi väljer hem:
1. Ta första kontakt och beskriv hur ni bor, hur ni har tänkt era liv med katten.
2. Ni kommer hit och träffar dem.
3. Katt tingas i och med halva köpeskillingen betalas.
Kontakt via mail.
2 700:-
Uppdatering:
Våra ljuvliga katter är nu sålda.
Vill någon ställa sig på kö, ifall att P*ntera skall ha en ny kull går det bra.
Tack alla för de fina berättelser jag fått. Jag har fått gåshud av många och är såå stolt över att hittat så fina hem.
Tack - **och barnen.
Har kontaktat hon med britten och hon är fly förbannad men vet inte hur hon ska göra för att hon ska få sota för det hon gjort kan någon maila henne och berätta hur hon ska gå tillväga då jag själv inte vet hur man gör i en sån sits. Som sagt hon är verkligen arg!!
Försökt mejla henne men min mejl kom inte iväg.
Hennes mail på hemsidan är lite konstig, mailen kommer iväg men det syns inte
http://perser.ifokus.se/discussions/50caf149d3b4fd086506033f-hjalp-oserios-kattkopare Denna länken kanske kan hjälpa uppfödaren lite.
Usch så ledsen man blir! Ännu ett bevis på hur BYB ligger på lurendrejeri. Denna BYBaren har alltså ljugit sin uppfödare rakt upp i ansiktet, hur kan man lita på dom då?
*länk raderad*Jag älskar katter men hur kan man ta så mycket betalt för en huskatt? Ingen kommer någonsin att köpa dom om dom ska kräva så mycket pengar..
#144 Om du har läst i tråden så verkar det som att folk får huskatter sålda t.om för 5000kr styck! För att göra det påstår oftast uppfödarna hur de är 50% det och 50% det, och folk tror att om katten har en (ev. påstådd) rasinblandning är det "finare" och de tror att det är raskattsprocenten som kostar en massa pengar för det är "fina gener".
# 140 Det förstår jag mycket väl. Jag har mejlat uppfödaren men inte fått något svar då jag frågade hur denne kunde sälja kattungarna i enlighet med SVERAKS regler då det inte är någon raskatt. Det är tvärtemot SVERAKs regler då de inte får någon stamtavla.
#135 För att dom vill ha en mco utan att betala för det. Och tror på en sk uppfödare som säger att dom kommer bli stor eftersom pappan tydligen väger 9kg… Jag har gjort det jag kunnat..men sjukt tråkigt..
#147 De får ju inte en maine coon heller. En maine coon är ju en katt med stamtavla, och det är inte direkt ofta en "maine coonkorsning" eller "maine coon utan stamtavla" är en. Har varit med om många som har blivit lurade.
Men sen är de villiga att låta kattungar fara illa, så nog inte mycket hopp där egentligen.
#148, allt det där har jag förklarat. Men som i så mycket annat är det pengar som styr. En typisk byb köpare
#149 Precis. De skulle nog heller inte tillåtas köpa ifrån en seriös uppfödare om de har en sådan attityd/synsätt på katter.
Vet kan med och byta ut sina djur 😭
Ragdoll hane BYTES mot tikvalp
MELWEL kallas för Röding, söker ett bra hem. Han är född den 16 September. Alltså 8 månader den 16 Maj. Han väger 4,5 kg
Vill gärna vara avelskatt. :)
Pris 7000:-
eller byte (delbetalning) mot en liten tikvalp, av dvärgras.
Kan även säjas med avelsrätt.
DVS 5000:- + 1 parning på valfri hona inom ett år.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
#151 Verkar som att det är uppfödaren själv som har gjort detta.
152 # Ellerhur 😕
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
# 140 Blev uppringd av uppfödaren till huskatterna från skyddat nummer. Så hon vågar inte lämna ut sitt telefonnummer. Har anmält ett mejl jag fick av denne till blocket som ett hot. Har även talat med polisen om det.
#154 Oj, det låter ju inte riktigt friskt! Det är vanligt hos BYBare att skicka hot och arga mail har jag märkt. (Hur kan man helt enkelt köpa ifrån BYBs?)
Men modigt gjort! Hoppas uppfödaren sprider detta, så att förhoppningsvis ingen annan raskattsuppfödare råkar sälja till dom.
# 155 Hon hade vänligheten att tala om vad hon och hennes sambo har för yrken för att tala om vilken intellegensnivå de befinner sig på, också vad det nu kan ha med saken att göra? Själv har jag en univesitetsexamen och min man en högskoleutbildning.
3 st äkta maine coon säljes utan stamtavla för 3.500 st. Det innebär att de är huskatter. Har anmält till blocket som har svårt att förstå skillnaden mellan raskatt och huskatt. De har dock den goda smaken att inte skriva ut stamnamn på föräldrarna.
*länk raderad*
Såg en annons där jag funderar om man ska skicka vidare info men folk brukar sällan bli glada. Mamman är skeppskatt (där säljaren skrev att det inte är någon ras,men att hon är unik ), och lät i annonsen som att det fanns en till hona med ungar. Och säljaren vill att kattens status ska höjas och tar därför lite mer betalt.
"Nu är det dags för mina älskade kattungar att börja hitta nya hem. 4 honor & 2 hanar. De är 75% ragdoll,12.5 perser samt 12.5% norsk skogkatt. De föddes den 9/4 och är nu 5 veckor gamla. De är leveransklara v.27."
#156 Nästan underhållande! Sen visste jag inte intelligens = yrke? Känner en med IQ över Mensa-gränsen som har ett rätt så vanligt deltidsjobb. Nej, de låter lite knepiga. Och så #157, hur är de äkta OCH maine coons om de inte har stamtavla? Det är ju huskatter då! Men BYBs bryr sig väl inte om fakta utan helt enkelt om att lura folk.
#158 Det är ju ett knepigt sätt att se på hur man ökar kattens status (att man tjänar mer pengar på sin kull = öka statusen?). De skulle hjälpt med att göra så om de INTE tog en kull, eller om de åtminstone hälsotestade, vaccinerade och hela paketet.
# 158 Att det är en skeppskatt gör det extra känsligt att ta en kull då man inte får avla på felaktigheter hos djur. Någon som vet var det står i SVJ författningssamling? I så fall kan jag skicka ett mejl.

#161 Några knapptryck så hittar man detta:
Använd inte hundar och katter i avel om de mår dåligt av det
Det är inte tillåtet att använda en hund eller katt i avel om den mår dåligt av det och om det finns risk för att avkomman ärver sjukdomar eller funktionsnedsättningar. Djur som är överdrivet rädda eller aggressiva och djur som saknar förmåga att föröka sig på ett naturligt sätt får heller inte användas i avel.
Tiken måste vara minst 18 månader
En tik får inte paras förrän tidigast andra gången den löper och inte innan den är 18 månader gammal. Om tiken får två valpkullar inom en period på tolv månader måste den få minst tolv månaders vila innan det blir dags för ännu en kull.
Förbud mot avel med sjuka djur
Hundar och katter får inte användas i avel om
- de har en sjukdom eller ett funktionshinder som kan ärvas
- de har eller med stor sannolikhet har recessivt anlag i dubbel uppsättning för sjukdom
- de har eller med stor sannolikhet har enkelt recessivt anlag för sjukdom såvida inte parning sker med individ som är konstaterat fri från motsvarande anlag
- parningskombinationen utifrån tillgänglig information ökar risken för sjukdom eller funktionshinder hos avkomman.
Det här kan innebära att det blir svårt att avla på vissa raser där risken att sjukdomar och funktionshinder ska föras vidare är uppenbar. Jordbruksverket kan i vissa fall ge hund- och kattägare tillstånd att göra undantag från reglerna. Ett skäl kan vara att avelsurvalet i någon ras håller på att bli för litet. Undantagen är alltid tidsbegränsade och kan vara förknippade med villkor.
Förbud mot avel med rädda och aggressiva djur
Hundar och katter som är överdrivet rädda eller omotiverat aggressiva får inte användas i avel. Anledningen är att djuren inte mår bra av sådana beteenden och att det finns risk att beteendet överförs till hundvalpen eller kattungen.
Förbud mot avel med djur som saknar förmåga att föröka sig naturligt
En tik eller honkatt som inte kan föda på ett naturligt sätt ska inte användas i avel. Risken är att anlag för svåra förlossningar förs vidare till nästa generation.
Det kan hända att veterinären måste ta till kejsarsnitt om fostret ligger fel, men det får inte bli en vana att göra så. Därför är det inte tillåtet att låta en tik eller honkatt som förlösts med kejsarsnitt två gånger fortsätta att para sig.

Det här kan ni gärna skicka med till berörda
Det här gäller för katter
Tillstånd krävs för den som
- håller tio eller fler katter äldre än tolv månader, till exempel har hand om egna katter eller håller katter på foder
- föder upp tre eller fler kullar per år
- upplåter tre eller fler katter per år
- säljer katter från tre eller fler kullar per år av egen uppfödning
- säljer tre eller fler katter per år från annans uppfödning
- förvarar eller utfodrar fyra eller fler katter
- bedriver yrkesmässig verksamhet.
# 162 Tack för hjälpen, då ska jag anmäla den annonsen.
Hej jag har EN kattunge som behöver ett nytt hem. Hon är över 3 månader gammal.
Hon är fullt leveransbar!
Hon är Blåögd och vit-beige med mörkgrå svans och öron. En blandning av ragdoll, och bondkatt.
Hon är väldigt gosig och lekig som kattungar är och hon klarar av att gå på lådan utan problem.
Vill ni ha katten så får ni komma och hämta den direkt hos mig. Jag kan inte vänta utan det är först till kvarn som gäller. Jag är hemma så det är inga problem.
#165 Fyf*n alltså! Det står att kattungen kostar 500 kr i annonsen men det låter som om personen skänker bort den, till vem som helst. :@:@:@
#165 Låter också lite märkligt att katten är maskad när det är en ragdoll/bondkattskorsning.
Låter som en bortskänkning, och att katten ska bort så snabbt som möjligt.
Craigs list:
7week old kittens
I have 5 7 week old kittens,2 male 3 female,asking a $10 rehoming fee.
Detta är alltså inget ovanligt här :/ Klarar knappt att kolla djurannonser längre då ena är värre än den andra.
"5 kittens for sale. 6 weeks old with first distemper shots. Asking $5.00 to cover shot. Litter box trained and friendly. 3 calico and 2 orange tiger striped."
Jag vågar inte ens öppna "free" kategorin efter vad jag sett där. 💔
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#167 Det fans ett par bilder och den var maskad. Det måste vara så att bondkatten har anlag för maskning och tillsammans med ragdollen "vann" det recessiva anlaget över det dominanta.
Ja att katten ska bort så fort som möjligt tyder på att säljaren inte har kattens bästa för ögonen….
Birmakattungar till salu för 3.800 vill man ha stamtavla så måste uppfödaren ansöka om detta samt id-märkas och vaccineras. Det var det 😈
*länk raderad*
Ska inte raskatter ha två vaccinationssprutor innan de säljs?
Ett nigeriabrev igen
*länk raderad*
Privat försäljning av Brittiskt korthår kattungar 10 vekor reggade i SKK?
#172 Alltså, går folk verkligen på sånt där? Det finns ju inte ens en ras som heter brittiskt långhår >.<
#170 både honor och killar? 😂
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#170 Om de är en SVERAK-uppfödare vet jag att de inte får bedriva huskattsavel, alltså sälja utan stamtavla. Du måste registrera kullarna.
#171 Enligt SVERAKs regler, ja. De ska dubbelvaccineras, ID-chippas och veterinärbesiktas.
# 74 Jodå, det finns visst en ras som heter brittskt långhår men den är inte godkänd i SVERAK men väl inom SNRF. Det finns flera uppfödare av denna ras och jag är medlem på ett forum där de finns och de brukar visa sina kullar. Och ja de är jättesöta, som alla kattungar.
Kan någon förklara för mig varför man vill ha 2.900 för en långhårig kattunge medan en korthårig säljs för 900 ur samma kull.😮 De har inte gjort ett enda dugg med kattungarna men de påstår att de är 50% maine coon.😡
Trevliga, lekfulla, mycket sociala och keliga bebisar söker ett nytt mysigt hem. Vid leverans är kattungen:
minst 12 veckor gammal
rumsren
avmaskad
veterinärbesiktigat utan anmärkning.
utan stamtavla (eftersom jag inte är med i någon kattklubb)
Och så står detta också
På bild 4, 5, 6 syns pappan som har vunnit flera priser på utställningar:)
Ingenting är gjort med dessa kattungar och dem vill hen ha 5.900 kr. Du får nästan en renrasig maine coon för det😡
En blanding mellar maine coon och bombay. Dvs en korthårig svart kattunge. Bombay, finns det mer än ett par stycken i Sverige?
Någon säljer Spynx för 6.500 kr utan stamtavla😡
Hej!
Vi har en hanne och tre honnor.
De är född 2013.01.01
Kattungar är gummi nakna, rumsrena och vana vid hundar samt barn. De är också frammåt busiga och mysiga
Kattungar kommer från hcm fri scannade föräldrar.
Ej stamtavla
#182 man kan ju undra varför de säljs utan stamtavla om du man har orkat lägge pengar på att hcm scanna föräldradjuren…

ja asså man slutar ALDRIG att förvånas…
och lika förbaskat går man in och stör sej över dessa annonser…. 🤫
//L
Själv anmäler jag dem till blocket.
# 183 Om hen nu har gjort detta och inte enbart skriver att hen gjort det.
Någon som mejlat denna annonsör. Jag har och fick ett ilsket svar trots att jag inte alls var ilsken själv😕Tror att de katterna inte har mycket till hopp.
*länk raderad*
Vi väntar barn och vill inte ha dom längre?? Vad fan är de för argument varför kan man inte ha katt när man får barn?? Fattar inte hur folk resonerar då de säger så! Har aldrig varit något problem gör oss. Det låter som om katterna är ett par gamla utslitna skor som de försöker kränga iväg snabbt annars kasseras dom :(
Detta är vad jag skrev
Ursäkta mig men det går utmärkt att ha både katt och barn. Jag är själv uppvuxen med katt som sov i min säng och fick en egen katt när jag var 7 år. Denna katt blev 18 år gammal. Kastrera katterna så blir det lugnare hos er.
Här är svaret jag fick
Du ursäkta mig!! Det är ju fan vad alla ska lägga sig i min annons, som inte ens är intresserade av att ta dem!! Får vi inte göra oss av med dem eller för folk! Bara knip igen och jag skiter i hur gammal din katt blev! Jag skrev bara ut EN anledning varför vi inte vill ha dem kvar! Och är du inte intresserad av att ta hand om de så kan du ju skita i vad dem andra anledningarna är! Det går utmärkt ja, men vi har ingen ork eller lust med dem längre ! Du fattar inte hur ledsna vi är men läget är som det är! Adjö
Haha hur gammal var hon? 5 år eller? Haha kunde inte låta bli att skriva jag med dock lite värre än ditt så jag undrar hur hon reagera då ;)
#180 Typiska huskattsannonser, och vad spelar det för roll om pappan har vunnit en massa priser? Det säger ju inte ett skvatt förutom att han är rastypisk. Även hos raskatter garanterar det inget.
Och sen 5900kr, de blir som sagt girigare och girigare de där BYB. Nu ska de kräva högre priser än för en raskatt! Man häpnar!
#181 Bombay är en väldigt ovanlig ras, ja. Finns väl bara ett par uppfödare utav rasen. Men det är väl som alla turkisk angora-korsningar som fanns för fullt på Blocket förut.
#182 Huskatter där de har minsann HCM-scannat föräldrarna, och ändå har de inte lagt ned småslantarna på att gå med i en kattklubb och fixa stamtavla?
Uppenbarligen så går det inte att lura folk att betala för vad som helst om man inte gjort någonting med kattungen.
*länk raderad*
Brittisk korthåt och Norsk skogskatt. Varför para dessa raser. Det är dessutom 4.e kullen?🤔
*länk raderad*
Norsk skog katt 50%. Nedsatt från 1.500 til 1.200
*länk raderad*
Förlåt, förlåt.
Norsk skogs Kattunge
6 000:-
Hej ! Tyvärr måste jag sälja min kissebebis med STOR SORG I HJÄRTAT pga astma.
Hon är vaccinerad 2 ggr & avmaskad 2 ggr och är inte kastrerad.
Är av rasen 90% skogis & 10% persier.

eeeeemn,, 6000:-?
jaa du den stackarn som köper denna när dom kan få en med papper och kollade föräldrar för samma peng…// Linda
Jag undrar hur man räknat ut procenten bara? 🤔
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
#195 En "norsk skogskatt" men är en märklig procentkombination utav skogis och en s.k persier. Jag vet fortfarande inte hur de får fram dessa procenten.
Jag har hört om katter som är 97% av en ras och 3% av en annan. Väldigt otroligt att man kan räkna ut det (;
//Jessie
#199 För 3% så kör vi lite Blocketprocentsräkning:
50% (en förälder är X ras)
25% (en mor/farförälder är X ras)
12,5% (en mor/farförälders mor/farförälder)
6,25% (en morfarförälders mor/farförälders mor/farförälder)
3% (en morfarförälders mor/farförälders mor/farförälder mor/farförälder)
Så 3% av en annan ras betyder att t.ex deras farfars farfars far är X ras.
Jag har märkt att dessa Blocketannonsörer kan sin katts härstamning riktigt bra, utan stamtavla och allt. 😃 Spännande!
Helt makalöst att det finns så intelligenta människor.😉
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Hur kan de tro att en hitterkatt är av rasen turkisk van eller turkisk angora? Det vimlar inte av dessa raser precis?😂´
Milo är en hittekatt på ca 3 år. Han har bott hos mig sedan han va ca 9 månader. Han är kastrerad, chipmärkt och gissningsvis av rasen turkisk van eller turkisk angora
Ny tråd hittar du här
http://katter.ifokus.se/discussions/51ab8c5bce12c408ce0086a8-blocket-annonser