Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1134 ggr
Sofy
7

Herre gud!!!

En bekant som är rätt allergisk mot katter är jätte stolt då hon nyligen köpt en huskatt. Så flera har undrat hur går det med din allergi då?

Svar: Nej men katten är 50% sibirisk katt och 50% norsk skogskatt så den är allergivänlig.

Båda föräldrar har ingen stamtavla utan de är långhåriga men det syns på just den här kattungen att den är allergivänlig, det sa säljaren och varför skulle någon ljuga om något sånt när just den här katten kostade närmare 3000 kr, det är ju självklart att den är allergivänlig och renrasig.🤔😡

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Kaiia
11

Tycker synd om katten som antagligen måste flytta snart igen.. :/

Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

AgnetaB
7

Suck vad trött o ledsen man blir på folks okunskap.Ibland verkar folk nästan vilja bli lurade:(

Sofy
2

Lider också med katten men kan inte göra mycket mer än att vara vaksam ifall hon kastar ut katten och inte vill ha något att göra med den eller är på väg för avlivning, då åker jag dit och tar hand om katten samt tar ett allvarligt snack med henne. Det kan väl även anmälas?

neapeaw
0

Finns det allergi vänliga katter? utom naken katt då? :)

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Sofy
1

Nakenkatter är inte alltid allergivänliga! Däremot är sibiriska katter lite allergivänligare i många fall beroende på hur din allergi reagerar men även där är det inte alltid säkert att allergiker klarar dom.

neapeaw
0

okej där ser man, är inte allergiker men bara en fundering :)

Har själv en liten tös😃

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
VildaVittra
0

#3 Anmäla vad?🤔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

AgnetaB
1

Allerigier brukar ej ha med pälsen att göra utan kattens saliv.Sibiren är ju semilånghårig o finns massa berättelser tom från uppfödare (som har flera katter o även kattungar) att de tål Sibiren. Det är däremot väldigt individuellt om man reagerar el inte o även vilken katt.Vissa katter har lägre av FELD 1 som det pratas om i allergisammanhang. Sibirisk katt har tom ordnat sk testhem som är kostnadsfria o utan köptvång i landet för folk ska kunna kolla sin allergi. an kan få hem en tuss med hår o kanske ett örngott som katterna sovit på.Jag passar på då jag har kattungar för då ligger de ju hela tiden på samma ställe.

Sofy
5

#7 Anmäla om hom kastar ut en ungkatt eller kattunge på gatan för att svälta ihjäl så hon själv slipper den. Det är inte första gången hon släppt ut djur när hon tröttnat så det är troligt att hon gör det.