Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1041 ggr
Seglarina
3

Upp till bevis!

Jag upp till bevis. Här finns det…beviset på att det visst går att träna katter. Så många som har sagt till mig genom åren att det inte går att uppfostra katter. Jag har alltid sagt att jag hade kunnat träna agility med mina katter om jag bara varit lite mer envis. Så rätt jag hade!

Se bara (fast det är inte jag som tränar, får jag väl tillägga):

Seglarina
0

Nån här som tränar agility med sin katt?

Sweelin
0

Är det du och din katt?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Seglarina
0

Nä tyvärr, jag önskar så att det hade varit det.

grandma
1

hahaha Underbart! Glad katt var det som höll svansen högt. 😂

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

[Mustangcab]
0

Själv tränar jag inte men jag  känner folk som gör det och katterna har väldigt roligt. Agility alltså.

Jag har också talat om för min katter var de får klösa och var de får vistas. Så länge jag ser det så gör de som jag säger.

grandma
0

#5 😃 Ja katter kan ju vara lite ögontjänare.

"   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

// Nalle Puh// 

Seglarina
5

Skulle egentligen tro att det måste vara möjligt att få en katt att göra något som den inte tycker är kul, eller i vart fall ser mening i utifrån sitt perspektiv. Eller hur?

Jag bodde så jag hade kattlocka tidigare och lärde två av mina katter att gå ut och in genom den. Vi tränade väldigt mycket på det, men till slut gick det. Min frihetsälskande (tigrerad) honkatt fattade snabbt vitsen, så det gick fint. Hankatten tyckte väl att det gick lika bra att matte öppnade för honom, men till slut gick det också. Sen fick jag en liten hemlösing. En väldigt försiktig honkatt. Henne fick jag bara att lära att gå in, men att gå ut genom luckan tyckte hon uppenbarligen var onödigt att lära sig. Eftersom jag tyckte att det var viktigast att hon kunde ta sig in själv, så var vi väl nöjda bägge två.

Min tigrerade homkatt var väldigt begiven på godsaker, så jag lyckades få henne att gå i 8 runt mina ben… ett varv. Sen satte hon slig och tittade på mig. Ögonen sa: Är du helt från vettet matte, tänker du hålla på så där länge? Ge mig skinkan nu då!

[Mustangcab]
0

Godis löser det mesta 😃

LoAEmma
1

Grymt imponerande! Hon måste ha träning av agility med hundar i bakgrunden, och en mycket speciell katt! :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Anita N
1

Jag tränar mina katter och det funkar bra. Positiv förstärkning gör det hela lättare och vi har kul tillsammans.

Glad Skåning

[SelmaP]
0

Jag har en fråga. Går det att lära en katt allt vad en hund kan lära sig? Eller bara det enkla, som sitt och ligg och så vidare. (Videon kanske svarar på min fråga men jag kan inte kolla på videon eftersom att jag är inne på iFokus genom mobilen.)

Seglarina
0

#11 skrivet av SelmaP 

Jag lovar det är inte bara sitt och ligg, eller rättare… allt utom det.
😉

Tjejen har byggt den värsta agilitybanan som dom kör, hinder och slalom med mera. Sen har dom en sekvens inomhus, där katten står på hennes fötter på olika sätt och följer med när hon går med små steg, samt slalom mellan tjejens ben då hon går. Djupt imponerande skulle det ha varit med en hund också! Den katten har en matte som kan lära den ALLT!

[SelmaP]
0

#12 Okej jag kommer definitivt testa det med min blivande katt! :) Har en huskatt det lika svårt/enkelt att lära sig saker som en raskatt? Eller beror det på vilken ras det är? Eller spelar det ingen roll alls? Och förresten, när kan man börja lära en katt? Vid vilken ålder? Jag frågar mycket, jag vet men så är det när man är nybörjare!

Seglarina
0

#13 skrivet av SelmaP 

Katten på filmen…som du bör se, är en huskatt så vitt jag kan se.

När det gäller huskatter och agility, får man nog bara testa eftersom det kan finnas så många olika anlag antar jag, får man väl såga. När det gäller raskatter så är det nog väldigt olika och där bör man nog fundera en extra gång och fråga expertisen vilken ras som skulle passa, antar jag.

Tänk om agility för katter kunde komma igång. Mitt prióblem har dock varit att mina katter har en tendens att vara mer lydiga när vi är ensamna, så när jag ska skryta lite då funkar det inte. 😕 Sägas ska kanske att jag ligger miltals ifrån tjejen på filmen då det gäller uppfostran av mina katter.