Råa kycklingvingar
Har hört många som ger sina katter råa kycklingvingar. Spelar det någon roll om det är färskt eller fryst? (med fryst menar jag ju självklart att jag låter de tina upp innan jag ger dem).
Delar ni upp vingen i bitar eller serverar ni en hel rå kycklingvinge?
Man ska frysa dom några dagar innan man tar fram de och låter de tina och ger till katten. Man kan säkert ge färska också, men jag är lite nojig med det, så jag fryser allt kött innan.
Jag brukar dela kycklingvingarna i 2. Men det är bara för att jag har en lat katt som inte äter upp lika mycket om han får en hel :)
Det spelar ingen roll. Finns det bakterier, t.ex campylobacter så överlever merparten i frysen. Så god handhygien gäller för dig när du handskas med rå kyckling. 🙂
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//
Varför är det egentligen så otroligt noga med kyckling när det gäller människor men man kan ge katter rå? (liksaså köttfärs)

#3 För att människor har en lång tarm och katten en kort tarm.
Stolt ägare till tre La permer
Köttfärs äter jag rå ibland men det ska man väl undvika numera eftersom det det allt som oftast påträffas salmonella i den. Det som är viktigt att veta med köttfärs är att den väldigt fort blir dålig, bör förtäras inom 24 timmar har jag hört eller läst.
" Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "
// Nalle Puh//