Oseriös säljare?
Svarade på en kattungsannons i fredags via mail. I söndags hade jag ännu inte fått svar så har ringt nummret också morgon och kväll i 3 dagar nu men ingen svarar. Har talat in meddelanden osv men ingen ringer upp heller. Skulle dem vara sålda tar man väl bort annonsen? Är det bara att ge upp dessa eller ska man fortsätta tjata?
MVH Erika :)
Tycker du ska strunta i den där annonsen, har man inte svarat på 3 dagar ja då visar de hur oseriösa de är. Stödj inte denna sorts människor!! Vänd dig till en seriös uppfödare som säljer kattungar med stamtavla och vaccinerade för de anta jag att dessa inte är?
Oseriös vet jag inte men särskilt motiverad verkar h*n ju inte (förutsatt att katten inte redan är såld)? Jag tycker att du ska fråga dig själv om det här verkligen är en person du vill köpa katt av med tanke på hur svår personen verkar vara att få kontakt med redan nu. Vad händer då om du i framtiden undrar något och vill få kontakt med personen?
SE*Helanders - Uppfödning av Brittiskt korthår och Selkirk Rex
Kan ju vara så att du inte är den sortens ägare som säljaren söker till sina kattungar. Gillade kanske inte ditt mail.

Man kan vara bortrest eller att det har hänt något.
Stolt ägare till tre La permer

Nu har du visserligen ringt, men av någon anledning så hamnar blocket svar i min skräpkorg 😡 Kanske samma för den som du har mailat till men att de inte ringer upp är trist, men kan vara så att de är bortresta som #4 säger. Men annars är de god ton att svara på mail om katter är såld eller att de är ngt som de är tveksamma om med ditt mail.
Är det mobil eller hemnr du ringt? De kan ju vara bortrrsta (semester, kattutställning osv)

#6 mobilnumner.
MVH Erika :)

#7 Jag var utan mobil i en dryg vecka då jag tvättade min.
(sen hör jag till dem som inte vill ha kattspekulater på mobilen.)
Stolt ägare till tre La permer
Det är kanske inte så intresserat att inte ha koll på telefon och mobil om man har annons ute (om nu tekniken fungerar), men det kan ju finnas många rimliga förklaringar till att man inte svarar i telefon, som att nåt hänt. Men att inte svara på mejl under en helg tycker jag inte är konstigt. Det har hänt att jag inte heller gjort det förrän måndagen därpå - jag hade helgpaus från datorer… 🙂En gång deklarerade en person som mejlade mig lördag förmiddag att denne var tillgänglig under lördagen och hela söndagen så jag kunde ringa upp… Det läste jag på måndagen. Då undrar jag vad denne person trodde - att jag är en helgöppen online-butik?? 😃Jag hade inte ens en annons ute då, utan personen ville bara ha information generellt. Jag tycker inte du behöver försöka få tag på den där personen mer, hör den av sig så gör den. Tycker du kan avvakta lite (den här veckan) och också höra av dig till andra lite.