Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1343 ggr
[AndreaPirlo92]
0

Bara ge blötmat

Jag funderar på att bara ge mina katter blötmat och skippa torrfodret helt. Är det en bra eller dålig idé?

Sunset_luna
2

En bra idé :) det är nyttigare för dom me bara blötmat.

Wony
2

Instämmer med föregående talare, det är en bra idé. Det är lättare för katten att få i sig nog med vatten bland annat. Och de flesta blötfoder har betydligt bättre innehåll än många torrfoder. Även om det finns flera torrfoder som faktiskt är riktigt bra.

[AndreaPirlo92]
0

Ok låter ju grymt bra då ju! Jag ger just nu mjau blötmat. Min ena katt har väldigt känslig mage. Finns det nån annan blötmat man kan ge också? Brukar även ge gourmet i de där små burkarna ibland.

Wony
0

Det finns massor med blötmat. Själv ger jag Applaws som komplement till torrfoder. Bozita är också jättebra, tyvärr är vår misse inte så förtjust i det. Mjau är ju också bra foder.

Sunset_luna
0

Mjau å bozita har ja hört är dom bästa :)

[AndreaPirlo92]
0

Ok då får jag ta och testa bozita med, hoppas kattens mage fixar det bara 😛

EstherVess
5

Ge gärna kycklingvingar eller annat nån gång i veckan för tändernas skull.. :)

Lily8223
3

Vill även säga här att komma ihåg att kolla att det är en helfoder. När vi fick vår första katt och inte kunde så mycket om de olika fodertyper, blev vi rekommenderad (av en butiksförsäljare i djurbutik!!!) att köpa Applaws våtfoder och ge endast denna, som sedan visade sig inte var ett helfoder utan bara ett kompletteringsfoder! Vilken tur att vi kollade upp detta innan vi började med maten!

IceJossan
3

Glöm inte tillskott som råa kycklingdelar med ben och liknande så att katten får gnaga tänderna fina :)

[AndreaPirlo92]
0

Kan man ge dem råa kycklingvingar?

Mullemu
2

Ja, det går alldeles utmärkt. 🙂