Diabetes ?
Har någon här ine en katt med diabetes hur gör ni anser ni katten lider av att få 2 sprutor om dagen ? Och berätta lite allmänt vad ni gör vad man bör göra hur varför . Jag fick reda på att min katt har den diagnosen och det roliga är att han har gått på samma foder och rutiner I flera åt och har ett speciall foder med lågt innehåll skit just för att han är katarrernas och vi är Rädda förövervikt och dyl Men igår tog vi prover och rönken för en årlig koll och vi upplevde att han drukig lite mer och tappat i vikt vilket är det vanligaste symptomerna , men hur har det kunnat uppkomma ? Jag vill gärna höra vad ni gör och vad man bör göra jag har en familje medlem med desbetes och är påläst och vet att det är lite samma med djur . Men vi har nu ett diabetes foder med lågt socker innehåll . Men vet har hitta ett med en lägre innehåll som vi ska byta till senare men det är mjuck mat det gillar han inte alltid. Och jag läste att såklart alla foder har lite socker och vissa utfodrar med endast köt . Vad tycker mi om det ?
Om katten får en subcutan injektion i nackskinnet, känns det knappt alls. Vilken sorts injektion ska ni ge?
Det är en spruta med en. Jätte lite. Nål så min katt Känner inget alls men jag va så rädd för att han skulle lida av detta men han märker inte ens den. Vet inte vad den heter eller så men det är en väldigt liten injektion i nacken :). De ser större ut en vad dem är men den orange plockar man bort och då är det jätte liten nål
Vilket märke var det han åt tidigare? Vilket är det nu?
Om du vill läsa mer om hur man utfodrar med enbart kött/inälvsmat så kan du läsa på barf.ifokus.se (:
Har dock ingen erfarenhet av diabetes, vart mest nyfiken…
Och ang att katten lider, det märker man ju. En av mina är livrädd för att sprutor, så på henne skulle jag nog se det som ett lidande, medan andra katter inte bryr sig alls (:
//Jessie