Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1823 ggr
Zorbaaa
0

Klippte i pulpan

Åh jag råka klippa min kille i pulpan :/

Tog en pad och höll för och sen is men det slutar inte blöda.
Han blodar ner.. Och tvättar som fan såklart eftersom det blev blött av isen, så det får ju ingen chans att läka.

Tips? Har inget potatismjöl hemma tyvärr..

Loveradio
0

Prova vanligt mjöl? Borde ha samma effekt tycker jag.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Vixxen
0

Se till att ha Lapis hemma till nästa gång! (silvernitrat) Finns att köpa på apotek.

Zorbaaa
0

Done. Det rinner inte men känns som det kommer gå upp igen när han tvättar. Vilket han gör såfort han får chansen.. Vill inte behöva ta på han tratten han har varit med om så mkt skit i år och mår inte bra psykiskt av den :/ Han verkar tycka mjöl smakar.. gott.

Är det nån "fara" om han tvättar å det blöder ett tag till eller är det bara min inredning som tar stryk tror ni?

Zorbaaa
0

Fan nu blöder det mer innan, han skaka o grejer för att få av sig mjölet.

#2 Javisst man kan aldrig ha nog med grejer hemma. Har aldrig klippt i pulpan förut trodde verkligen inte det skulle hända..

Tror ni det är bättre om jag försöker ta papper å tejp så han inte kan tvätta? Fast då blir det ju instängt.. å han lär gå lös på pappret..

SolidShinta
0

Ta och håll honom i famnen och håll med papper där ett tag så att det slutar att blöda. Har aldrig varit med om det själv, men det borde ju fungera ungefär som om en människa skulle sticka sig/skära sig i fingret. Och då kan man ju hålla lite papper med tryck en stund.

Beroende lite på hur långt in i pulpan du klippte så kanske du borde uppsöka veterinär.
Du kan iaf ringa en veterinär och rådfråga, det kostar ju inget.

SolidShinta
0

Oj, såg att det var ett tag sedan du skrev detta nu. ☺️Så nu måste ju blödningen slutat. Hoppas att det gick bra! 🙂
Berätta gärna vad du gjorde och hur det gick.

Zorbaaa
0

Jodå nu har den slutat!

Jag körde "nu går vi och lägger oss".
Så gjorde vi det. Han somna = slutade slicka.
Bloda ner halva sängen men när vi vakna vid 10 idag hade det slutat.
Så nu har jag tvättat, moppat och pysslat om han extra mycket.
Tassen är inte så blodig alls längre :)

Loveradio
0

Oj du måste ha klippt djupt om det blödde så mycket?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mitzerl
0

Så det kan gå! Stackars lille kissen. Skönt att det slutat blöda nu och hoppas såret läker bra, så han inte får några men av det. Hoppas han inte får någon klippa-klo-rädsla nu efter det här.

Zorbaaa
0

Har inte velat pilla runt klon idag (mkt päls) men han hoppa inte till när jag klippte så kan inte ha varit så djupt.. Halva sängen var att ta i, men blodfläckar här å var :)

Nej tack och lov älskar han beröring och verkar inte ha ont.. får pilla på hans tassar som vanligt.