Nykastrerad!
Min katt Franz kastrerades igår och han fick ingen tratt.
han har inte varit jätteintresserad men han har slickat lite, jag har oxå tratt hemma borde jag ta på honom den?
Jag fick ingen tratt till min hane heller när han kastrerades.
Men slickar han, borde du ta på den tycker jag personligen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
När vi kastrerade vår hankatt så fick han inte heller tratt, men det gick bra ändå och han läkte superfint. :)
Veterinären tyckte att det inte var nödvändigt, men håll lite extra koll så att han inte är där hela tiden och slickar.
- Therese
Nej, så länge katten inte är på såret och slickar väldigt mycket så behöver du inte sätta på tratten 🙂. Håll koll på honom bara så att han inte slickar väldigt mycket, gör han det så kan du sätta på den. Såret läker väldigt snabbt, och att han slickar lite gör inget, bara det inte blir mycket och ofta.
ja kastrerade min för en vecka sedan ca o han fick ingen tratt de gick perfekt men sen kolla ja han också hela tiden…o de sa att ja va tvungen o köpa en tratt om han skulle ha. så nej tack.
Han mår bra men han har blödigt lite, så igår fick han har tratten en liten stund.
Men jag undrar kan jag tvätta honom? vi bada han varje vecka det är han ok med men kan vi bada hono idag? självklart har vi ingent shampo och så….
#5 Du kan torka rent runt såret om det behövs, men det är bäst att inte pilla på det för mycket. Att det blöder lite är ingen fara, så länge såret inte har gått upp eller blivit smutsigt. Håll koll på det och se till så att det ser rent och fint ut. Börjar det blöda mer och såret går upp eller blir infekterat så är det bäst att ta honom till veterinären igen så får dem kolla till det.
å ja skicka de inte me ett papper där de står hur du ska ta hand om katten under första tiden? för på mitt stod de att om de blöder lite så man ska koka upp vatten o sen ta när de e ljummare me en svamp eller nåt u dutta lite på inte gnugga..