Svenskt torrfoder?
Vilket svenskt torrfoder är bäst? Eller är dem inget att ha? Helst något som går att beställa på animail.se
Ska tillägga att min ena katt äter mest mjaus blötmat men den andra vill mest ha torrfoder, nu får han Eukanuba Lamb&Liver. Vill helst byta till något utan spannmål och/eller svenskt. Jag ville ha Acana men det är alltid sut verkar det som..🙂

Det enda svensktillverkade torrfodret är väl Mjau? Bra men icke svensktillverkade torrfoder är Carnia Lynx, Applaws, Orijen, ZiwiPeak, WildCat Etosha.
#1 okej, är dem utan spannmål?

Utan eller med väldigt lite. Ca 80% kött i alla.
#3 tack!
Bozita är svensktillverkat också.
#5 Fast Bozitas torrisar innehåller spannmål =/
#6 Ja men inte så värst mycket då det inte står som första ingrediens. Såg dock inte att TS sökte spannmålsfritt, läste nog lite fort.🤐
#7 tack ändå 😉

#7 Fast det innebär ju bara att flest % är kött. Om fodret innehåller 28% kött, 24% vete, 24% majs, 24% ris så står kött som förstaingrediens trots att det är så lite. Och allt annat är ju vegetabilier, hela 72%, men om det delas upp som det gör så hamnar kött som förstaingrediens.
#9 Har inte reflekterat över att det står % efter varje ingrediens utom på de olika köttsorter som finns i. Men åt andra sidan använder jag enbart bozita torrisar som godis i foderlabyrinten som katten gillar att klura på. Men då tillhör jag de som anser att mjukmat (eller barf) ska vara kattens huvudföda och torrisar enbart godis. Är heller inte mycket för att använda något som inte är svenskproducerat.