Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1391 ggr
[Zlarviig]
3

Min gosnos Pussel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara få skryta lite om min lilla Pussel. Så jag skapar en egen tråd om honom 

Han heter Pussel, Kaxig, Silver, Trubbel, Klotter, Graffiti och Mannen, men han kallas bara för Pussel. Kärt barn har många namn.. 

Han är verkligen en självsäker och trygg kisse. I buren på väg hem i tunnelbanan sov han och när jag satt ner buren på golvet gick han genast igenom hela huset och skrämde slag på både katter och hund, fast han bara var 14 veckor och aldrig träffat en hund i hela sitt liv. Han gick runt med svansen i vädret och undersökte allihopa. När vår förra katt, Tarzan (R.I.P), som var herren i huset, fräste åt honom så slog han till honom i fejjan och gick vidare. 

Sen lade han sig i mitt knä i soffan och sov. Då märkte jag att hans päls verkligen hade starka kontraster, och hans teckning såg ut som ett pussel eller graffitti.

På natten sov han på min mage bredvid hunden. Han är nu bästa vän med hunden, hittade dem idag bredvid varandra i min säng och han låg och tvättade henne i pannan. Dem leker med varandra hela tiden, han biter henne i läppen, halsen, benen, svansen, öronen, magen, ja alla kroppsdelar han kommer åt, och hon bara tittar på honom och undrar vad i helsike han försöker göra.

Jag skäms över att jag köpte honom från en "hoppsankull" på blocket, men jag ångrar det verkligen inte. Han är den underbaraste utan tvekan som jag någon träffat i hela mitt liv. Jag älskar honom så oerhört mycket och ibland är han så söt så jag nästan vill krama ihjäl honom!

Det allra första fotot jag tog på honom, samma dag han kom hem, innan han lade sig och sov i mitt knä.

[Zlarviig]
3

Nästan varje morgon vaknar jag utav att han flyger upp på magen och börjar spinna som en trasig motor medans han trampar på min mage (ger mig massage) och trycker sin lilla nos mot mitt ansikte. Han, till skillnad från mina andra katter, älskar att bli pussad på munnen och buren. När jag går fram till honom ställer han sig på bakbenen och sträcker upp armarna mot mig och när jag lyfter upp honom i famnen så sitter han där som en liten bebis och tittar runt, jag brukar gå fram till fönstret och låta honom titta på alla människor som går förbi där nere. Ibland blir han gosgalen i famnen och börjar spinna och stryka sig mot mitt ansikte.

Ligger med huvudet på min bröstkorg.

[Zlarviig]
3

En pussbar kisse

[Zlarviig]
7

Somnade med ett hårt grepp om sin nalle efter en liten lekstund

[Zlarviig]
3

Gäspa en rakt i ansiktet är han också bra på…

[Zlarviig]
7

Han älskar påsar och kryper in alla påsar han får syn på, tur att mamma är hemma hela tiden och kan hålla koll… Han älskar att tugga sönder kartonger och att jaga hunden också. Man kan se hunden springa förbi livrädd utanför rummet och efter kommer lilla Pussel och försöker slå henne på rumpan. Sen stannar dem och brottas lite grann innan dem lägger sig och sover i en hög.

[Zlarviig]
4

Käkar kartong

[Zlarviig]
2

.

[Zlarviig]
3

Cockerspaniel
0

Haha super härligt historia! Han låter som ett riktigt monster i emellanåt men efteråt så himla super gullig att man aldrig släpper taget om den katten då han väl fått ett tag om halsen på en ;) <3

emplaaan
0

Gud vilken underbar liten misse! När jag läser om honom så kommer saknaden krypandes efter min älskade katt Nova som försvann i slutet av 2011.. Din Pussel låter så lik Nova i sättet. Det är så härligt att ha en sån kisse!

[Zlarviig]
1

#9 Haha helt rätt  Han är den absolut busigaste kissen jag träffat, men samtidigt en av dem gosigaste, älskar att ligga nära och mysa.. Jag skulle få så himla tråkigt om dagarna utan honom

[Zlarviig]
1

#10 Ja, han är verkligen underbar. R.I.P Nova, vet hur det känns att förlora en älskad kisse 

Seglarina
0

Underbar historia. Vilken härlig katt!!

Jag kom också att sakna min kisse som gick bort i våras. Han var inte lika stöddig som Pussel dock, men minst lika kelig.

[Zlarviig]
2

Tyvärr så fick Pussel aldrig chansen att träffa våran lilla tjejkatt Smulan, hon var ganska lik honom i sättet fast hon gillade inte att ligga och mysa. Hon spann hela tiden, så fort man petade på henne. Jag tror att dem skulle gillat varandra. Vi hade en annan kisse också som hette Snitzky, Pussel hann inte träffa honom heller tyvärr.. Jag tror att Snitzky skulle blivit glad över att få en pigg lekkamrat. Den ända "katthemskatten" Pussel hann träffa (förutom Lillen som fortfarande är pigg och kry) var Tarzan. Han var en enorm kisse med enorm personlighet. Han var herren i huset. Alla mina och syskonens kompisar avgudade honom. Han brukade gå runt i huset och se till så att alt stog rätt till på dagarna, eller så låg han mitt på golvet och sov. Han var verkligen ingen myskisse, inte lekfull heller, men han var liksom Tarzan, och man kan bara älska Tarzan. Han var våran första kisse och han blev 9 år gammal.

På den ganska korta tiden dem fick umgås så hann dem bli någorlunda bra kompisar, Tarzan lekte till och med med Pussel, och det hade han inte gjort sen vi köpte honom.

Pussel och Tarzan myser i fåtöljen. Tarzan brukade inte ligga bredvid dem andra katterna innan. Här ser man storleksskillnaden på dem, Pussel är fullvuxen på bilden…

[Zlarviig]
0

#13 Tack, ja han är verkligen härlig. Ja, dem flesta katterna är ju trots allt keliga , men jag som är van vid f.d skygga katthemskatter som inte gillar mys alls, tycker ju att Pussel är otroligt mysig, hehe

[Zlarviig]
2

Fortsätter skriva lite här..

Pussel kommer alltid och hälsar när man kommer hem. Om man har skosnören att knyta upp så vill han gärna hjälpa till.

Ett foto på Pussel när han är påväg att "hjälpa" min syster att knyta upp skon

[Zlarviig]
2

En bild där Pussel och hans bästa kompis Mixa ligger och solar på golvet

[Zlarviig]
3

Pussel ligger på golvet på balkongen och brottas med balkongsdörren

[Zlarviig]
3

Och en bild på Pussel när vi var ute och hade picknick i gräset. Han har fått span på ett kryp…

Nerdysiamese
0

Lol! jag har sett din katt förut! bilden i #6.
en meme bild med tillhörande texten "schrödinger's cat is alive!" som någon länkade på en av gaming sidorna jag brukar hänga på.
världen är allt liten liten =p

ett underbart litet charmtroll till katt du verkas ha iaf ^___^

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Fjordell
0

#20 Samma katt är det inte, men väldigt likt, indeed

[Zlarviig]
0

#20 Oj! Vad rädd jag blev, haha Ja han är ett litet charmtroll

#21 Haha den var ju läskig