Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1091 ggr
marabo_
0

bästa blötmat

Hej!

Jag vet att alla säger att Mjau och Bozita är dom bästa men min katt kan inte äta det utan att få extrem diarré och må dåligt så…

Vilken är att rekommendera annars? just nu äter han ibland Iams,Gourmet pearl,sheba är någon av dom bra jag skulle vilja köra på ett enda foder då han inte heller mår så bra av att ha olika, så helt enkelt vad ska min katt ha för foder?

Scorpio97
0

När du bytte till Mjau/Bozita, bytte du försiktigt över flera veckor eller bytte du direkt?

Ett bra foder har så högt köttvärde som möjligt, samt inget spannmål, fisk eller socker. Har inte riktigt koll på dom foderna du nämnde, men om du läser innehållsförteckningen så ser du.

//Jessie

marabo_
0

inte flera veckor för det är ju lite väl? men några dagar men han var heller inte så förtjust i det.

Det är det som är problemet det står ju inte alltid så att man förstår!

Tack för ditt svar! jag kanske ska bytta långsammare nästa gång!

LaSadie
0

Ger mina Porta 21 ibland, den med kyckling. Men den är dyyyyr

Scorpio97
0

Vissa katter kan behöva en månad eller två när man byter, om dom har känslig mage och det kanske även är skillnad på näringen i fodret. Byter man från ett med mkt spannmål till ett med inget spannmål, så blir det ju en stor skillnad. Så jag skulle prova att byta, och ta det ordentligt långsamt. Börja med en halv matsked, efter ett par dagar en hel matsked osv. Reagerar kattens mage så återgårdu till det som senast funkade, och tar det ännu långsammare.

//Jessie