Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 898 ggr
rulda
0

god morgon 5/6 - 07

Jaha nu är semestern slut och än en gång ringde väckarklockan 03,00 usch och fy… Men Trötter och Toker är överlyckliga över att matte går upp så här tidigt… det är nu det är deras tid om man så säger. Om exakt en halvtimme går min buss… behöver jag säga "JAG VILL INTE" Tänk va skönt det skulle vara att få gå å lägga sig i sängen igen!

Igår så somnade Trötter i min hand.. han la huvudet i min hand kröp ner under min arm och låg och kramade den. Så underbart. Han låg och smådrömmde kännde hans små ögonlock röra sig i min handflata. Första gången han somnar i sängen här hemma. När vi va på gräsö sov han hos mig varje natt. Jag är en lycklig matte!

Hoppas att alla ni kattälskare ska få en underbar dag!

Destany
0

idag regnar det jätte mycket här. gick upp vid 9. Zorro var jätte trött så jag lätt han ligga kvar ett tag innan jag bäddade..det e bara 14 grader varmt ute.. ska jobba nästa vecka oxå sen har jag semester i 4 veckor.. har inga planer idag förutom att passa ett barn mellan 20.00-22 ikväll…

kristinah
0

Låter inte roligt att stiga upp mitt i natten och knata iväg på jobb. Usch och tvi. Själv var jag upp en gång mitt i natten. Joppe kom och skrapade på sovrumsdörren och sade att han vill gå ut. Även Jomsan gick ut. Sedan sov jag till ca 9, då skrek det i min kaffetarm. Gick och öppnade ytterdörren och då kom det två stycken hungriga kattor in. Solen skiner men det blåser en aning. Joppe är åter ute medan Jomsan har lagt sig till ro på sängen och sussar sött. Själv skall jag ta mig an en stor hög med kläder som skall strykas. I morgon åker jag till yngsta sonen för att på lördag åka till Borlänge och träffa mitt fyrfota barnbarn chow chowvalpen Simba. Det skall bli skoj.

Pia
0

Här har det varit fint men ändå regntungt i luften hela dagen. Och väldigt blåsigt. Har varit på sta'n och uträttat ärenden.

Åh, skaffade de sig en ny chowchow sedan, kristinah? Jag minns att det var så sorgligt med den första lilla söta…:(

kristinah
0

Ja Pia, du har alldeles rätt, den söta lilla Mymlan dog bara en vecka att den flyttat till dem.

Med min hjälp fick de tillbaka pengarna från uppfödarn med motivationen att det var ett s.k. dolt fel på Mymlan. Tack vare det tar dom en ny valp från samma kennel och jag hoppas innerligt att det skall gå bra den här gången.

Det blir en pojk denna gång som skall heta Simba. Det skall bli lite spännande tycker jag. Dessutom har jag ny systemkamera (Nikon D80 mot tidigare Canon PowerShot S3 IS) så det blir extra spännande att se hur jag lyckas med dessa bilder.

Pia
0

Ser fram emot bilder, kristinah! Och jag hoppas innerligt att allt går väl denna gång!!