Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1019 ggr
Diffy
0

Peewee

Är det nån som har erfarenhet av en sån? :) och kan man köpa pelletsen i vanlig djuraffär eller är det nätet som gäller? har inte sett en sådan låda i våran djuraffär iallafall men ska kolla i en annan i helgen, tänkte om de är bra så kommer vi att köpa en :D Just nu har vi strö som klumpar sig och det funkar bra också men våran katt är lite kräsen av sig och vill alltid ha en ren toa och det är svårt att gå och tömma direkt när han kissat när man jobbar :) men tänkte om den där peewee kan funka bättre då kisset försvinner på en gång som jag fattat det som? alltså att den åker ner en våning eller måste man va där och hjälpa till och kraffsa?

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

Diffy
0

:)

R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :(  <3

Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :)  <3

annieolin
0

Hej :) vi har peewee till vår Maine coon det funkar toppen! Positivt: 1. Lätt att mocka 2. Pelletsen är billig 3. Behöver inte byta pelletsen mer än en gång i veckan om ens det. Behöver bara tömma undre lådan om dagarna! 4 luktar inget (i princip) Negativt 1. Man kan behöva krafsa lite åt katten när den kissat för att spånet som bildas när dom gjort det ska åka ner i undre lådan, men det känns inte jobbigt alls tycker vi å 95% av kisset åker ändå genom! 2. Kan lukta lite när dom bajsat för att dom gräver oftast inte ner det, men det försvinner så fort man har mockat och det är inte så farligt om dom inte är dåliga i magen ;) ( inte hos oss iallafall) Vi köpte både låda å pellets via nätet men har en djuraffär som säljer det också! har dock märkt att inte alla gör det :( Kika runt lite vetja :)

[klisterbomb]
0

Hade peeweelåda tidigare till min sphynx. Håller med om att den är lätt att göra rent, pelletsen är billig(dock dyr om du köper peewees egna pellets kan jag tycka) och att man inte behöver byta pelletsen ofta, om man inte vill. Luktar inte speciellt mycket heller som personen ovan skrev!

Pelletsen hade dock en tendens till att fastna mellan tårna på min kisse, så jag fick pellets överallt, i princip. Haha! Kanske är annorlunda om de har päls som hindrar dem från att fastna. ;)

Har du inte köpt någon än men vill prova så får du jättegärna köpa min då jag övergått till klumpbildade strö. Så får du med en oöppnad säck med pellets på ca 12 kg också! :) Är du intresserad så kan du ju pm:a! :)

vinteralvan
0

Min kisse är dålig på att krafsa så jag får också hjälpa till att få ner spånet i nedre lådan men annars så funkar det perfekt.

Myrrami
0

kan man använda öko+ i de lådorna?

jollycox
0

#5 Det tror jag inte. Måste nog vara pellets som faller sönder när det blir blött.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin