Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 3041 ggr
krystyna
0

Kattfoder.

Hej!

Är ny här på sajten. Har en fråga och hoppas på ett bra svar. jag letar efter ett bra katfoder utan fisk och fiskolja och med hög proteinhalt. har gåt genom dusintals märke med kattfoder och har get upp att leta mer. Kanske nån på sajten kan tipsa mig om ett.

fvanilla
0

http://www.kattstatus.se/sida108.html Här finns en guide med blötmat du kan hitta i mataffären, det finns en hel del fria ifrån fisk där listade!

SuperLimm
0

Mjau och bozita, blötmat. Läs innehållsförteckningen bara, endel innehåller fiskprodukter.

Mvh Linn

Julle-A
0

Som #2 sa, Mjau och bozita. Mjau kan du hitta i nästan vilken mataffär som helst, bozita brukar finnas på vissa mataffärer men man hittar oftast bozita i djur/zoobutiker. Det går även att beställa över internet, jag skulle rekommendera att beställa bozita från Animail, över 500 är det fri frakt, plus att det är billigt där. En tetra kostar 11,90kr och innehåller 370g. Beställer du 16 av samma smak så sparar du 12% utav pengarna, därmed kostar dem bara 10,50/st.

krystyna
0

Tack för era svar men jag glömde skriva att det gäller torfoder. Min kat äter blöt foder bara ibland. Helst vill han ha torfoder. Jag vill ha foder med högt köthalt och ingen vete, korn och så vidare! Fins många bra men tyvärr dem har laxolja och min katt klijar sig jätte mycket så fort det fins nåt från fisk i maten.

fvanilla
1

Tyvärr så är det med torrfoder att de ofta gärna innehåller fisk och/eller fiskolja. Jag känner inte till något torrfoder som är utan det och spannmål. I blötmat är det lättare att t.om helt undvika annat än kött i fodret.

Om någon känner till ett, så får de gärna säga till!

LoAEmma
0

Applaws, 80 % protein och inga spannmål!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

krystyna
0

Jo,

Smilla Kitten  http://www.zooplus.se/shop/katt/kattmat_torrfoder/smilla/250425#composition

är ganska bra foder men min katt börjar bli vuxen och dessutom har blivit kastrered så jag vill byta till något annat.

krystyna
0

Ja, Applaws är bra men som jag skrev tidigare den innehåller laxolja och min katt tal inte det(:

fvanilla
0

#7 Innehåller spannmål och en massa skräp (och salt) och lite kött.

Ett tips är att försöka få honom att äta mer blötmat.

vinteralvan
0

Många brukar mosa blötmatsbitarna så katten inte kan bara slicka i sig såsen. Man kan också "krydda" blötmaten med krossat torrfoder.

Andina
0

Av de få torrfoder som jag har jämfört med hittills är det bara Wildcat's Etosha som jag har hittat som inte innehåller vare sig spannmål eller fisk, enligt innehållsdeklarationen. Bra andel kött också - mer än 80 %. Det är dock inte ett särskilt billigt foder.

Jämförelse Innehåll

Prisjämförelser Onlinebutiker

Wildcat Etosha - innehåll

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

krystyna
1

**Jag har läst att det är foder för illar men om det är för katter med så   Wildcat's Etosha ser ut att vara det bästa som fins!:) Tack Andia!
**

Andina
0

#12 - Det var så lite så.

Jag har aldrig köpt det fodret så jag vet inget mer om det, men här säljs det som kattmat i alla fall… Kanske har samma producent tagit fram "illermat" med samma/liknande namn också…? Eller så är fodret lämpligt för både illrar o katter…

Hoppas, i alla fall, att du hittar mat som passar din katt bra! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
0

Här hittade jag Etosha som säljs som illerfoder. Men det är samma mat - det står t o m "Premium Cat Food" på förpackningen.

fvanilla
1

Dessutom äter katter och illrar samma mat - de har samma näringsbehov i princip, då de är båda obligata karnivorer och behöver taurin via sin mat.

Andina
0

#15 - Tack Fvanilla! Jag förstod det när jag hittade länken i #14. Jag hade ingen aning om att katter och illrar har så liknande "egenskaper". Men idag har jag lärt mig något nytt igen!

fvanilla
1

#16 Inga problem - och visst är det så, illrar brukar utfodras med kattmat. Så om man har katt och iller är det nog relativt lätt med utfodringen kan jag tänka mig.

krystyna
0

Tack, jag hittade också på andra ställen att det är både till katter och illar! Tack för hjälpen!

krystyna
0

Fick hem nu Wildcat's Etosha, men tyverr, min katt ratar den(:s Den inehåller också
tranbär, timjan, mejram, oregano, persilja, salvia och det är stark luktande kryddor. kanske det är det han vill inte ha! Han kommer inte ens i närheten av matskålen om i den fins så lite som 10 st av Wildcat's Etosha!

Katthemsmatten
0

#19 Hör efter om det finns något katthem i närheten eller någon som matar en kattkoloni som vill ha maten.

Medarbetare Hittekatter iFokus

emelie__88
0

Tack för denna tråd! bra tips till mig också:D

krystyna
0

JA, man får offta bra tips av andras trådar.Glad

krystyna
0

Jag har nu köpt **Wildcat's Etosha foder, men min katt går stora omvägar rund matskälen:( Jag tror att alla dem där örter luktar för stark) han rattat den till 100%  Köpte nu till honom Holistic foder som är perfekt! Har provat  också James Wellbeloved foder och den går också hem hos honom En bra foder!
**

**.Glad
**