Kattmat!
Då ska man bli stödhem igen åt en dumpad kattunge :). Har frågor angående mat! Har för mig jag läst någonstans här att kattungar kan äta vanligt foder och behöver inte just kattunge foder! Kan ha helt fel för mig, därför jag frågar :). Tänkte mest ifall jag imorgon behöver köpa just kattunge mat eller inte! Här hemma utfodrar vi med bozita blötmat och kompletterar med eukanuba torrfoder! Tacksam för svar :).
När det gäller torrfoder hänger det på vad för torrfoder du ger. Vissa vuxenfoder är tillräckliga för kattungar, andra inte. När det gäller blötmat spelar det ingen roll, Bozitas blötmat är fullt tillräcklig för kattungar. Eukanubas vanliga vuxenfoder borde fungera till en kattunge. I synnerhet om den huvudsakligen äter blötmat.
Tack för svar :). Det är huvudsakligen blötmat som äts och är föda här hemma! Sen små äter dem lite torrfoder. Blötmaten är bozita och torrfodret eukanuba kyckling och lever! Skulle det funka rent näringsmässigt?
Ja, det bör vara fullt tillräckligt.
Vad skönt att höra :). Då mina katter,framför allt min ena gick upp i vikt sist vi var stödhem och hade kattungemat. Då vi hade vuxen blötmat till våra vuxna katter och kattungemat till kattungarna och såklart var kattungematen väldigt populär för mina egna katter. Men vad bra att vi kan köra på samma foder som dem redan äter nu :)
Va kul, visa gärna bild på kattungen sen :)
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag har hämtat hem lilla Bianca :)! Då min vän också ville ställa upp som stödhem och hon ska få hem två kattungar till som stödhem och hon har vuxna katter också så bestämde vi att Bianca ska få komma hem till henne istället så hon får jämn gamla kattunge kompisar också :). Jag hämtade hem henne för 4 timmar sen och vi har hunnit med ett veterinär besök och hon skulle vaccineras om hon hade åldern inne! Men hon var för ung. Hon var bara runt 6-7 veckor gammal så dem ville vänta med vaccinationen! Men det blev en liten hälsoundersökning som veterinären var snäll att bjuda på :). och där var inget att anmärka på :).Det är en helt underbar liten kattunge! Hon har hunnit med att både äta blötmat, busat runt i hela lägenheten och sovit 2 ggr! Om ca 2 timmar hämtar min vän hem henne efter hon slutat jobbet :).