Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1211 ggr
diva
0

kattnamn?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla kattälskare. Nu har jag ett stort problem. Jag skulle behöva hjälp med att hitta ett passande namn till denna tös. Hon hette spirou då hon kom hit, men det passar inte henne alls. Hon är en  liten dam som man inte får höja rösten åt då blir hon rädd, men annars är hon en roligt flicka och busar hejdlöst med min andra kattunge.

Mina andra katter heter Diesel, Tusse och Kurre.

Ska ju försäkra henne och måste ha ett namn. jag brukar inte ha problem. men nu har jag namntorka.

Den här tösen är lite speciell då hon vägrar äta tillsammans med pojkarna utan hon ska ha mat i eget rum.

Så många namn som möjligt så jag har lite att välja mellan.

Niiinah92
0

Tycker hon låter som en liten Madam.

annars:

Duchess

Adele

Amy

Allie

Kelly

Kajsa

Estelle

Luna

Rachel

Magic Nicki
0

Alicia Milla Milli Melly Mini Monou Missan Kitty Labilina

Magic Nicki
1

Labolina skulle det bli, blev lite tokigt Eller kort o gott Lina

diva
0

ojoj det var många namn. Får gå igenom alla ett par gånger och se om något passar.

Galaxy86
0

Tjej:

Smarties

Sabina

Sissy

Cindy

Cleo

Grålle

Tindra

Mirre

Nelly

Stina

Enya

Ida

Dipsy

Jessie

Zoe

Lotta

Pippi

iris

Siri

Mira

Minna

Mitzy

Luna

Emely

Stina

Peach

Ashly

Alice

Isa

Izzy

Pärlan

Ruby

Belle

Hope

Misty

Lucia

Alice

Tiger

Puma

Tetris

Sofia

Simone

Smilla

Muskot

Skipper

Sol

Saga

Lizzy

Lakrits

Silvia

flash

Iso

Snap

Shot

Singoalla

Sandra

Alexandra

Cassandra

Kattis

Selma

Missy

Skorpan

Sandy

Selina

Sharon

Shirley

Sidney

Stella

Celeste

Mercie

Celine

Charlina

Elsa

Isabelle

Kajsa

Michelle

Pebbles

Rosa

Åsa

Posey

Shady

Gusty

Pokemon

Celebi

Pichu

Vulpix

Pokemon hundar och konst

[RMSLiners]
1

Fina damen ser ut som en Diva. Tungan ute

diva
0

#7 Hon är som en diva, men min katt som jag hade tidigare som blev sjuk och inte gick att rädda hette diva så nej det kan jag inte. Nu kallar jag henne lill strumpa, men vet inte om man kan kalla en katt det, men det passar henne.

IceJossan
0

Socks kanske? Jag vet en katt som hette Socks, kallades för Sockan emellanåt :)

IceJossan
0

Vill du ha ett namn som speglar hennes personlighet? Eller en händelse kring hennes födelse eller ankomst till dig?

diva
0

#10 Det är nog mest hennes personlighet. Hennes födelse vet jag inget om förutom att hon blev räddad av sin förra ägare från en säker död. Mamman och syskonen till denna katt blev skjutna samma dag ägaren räddade denna lilla tös. Han kunde inte ha kvar henne pga sin allergi så jag fick äran att ta över henne. Hon har en totalt omvänd personlighet än mina andra katter. Hon är en försiktig tös, men full med kärlek och älskar att busa med min 15 veckors kattunge. Hon är 6 månader själv. Hon är så himla söt, men jag är inte van att ha en katt som man verkligen måste tänka på vafd man gör. Mina andra katter är lugn och totalt obesvärad av allt som händer runt omkrig dom, så jag måste ta det väldigt lugnt med denna tös.

Socks var ett bra namn. har inte bestämt mig än

IceJossan
1

Ayoko (=afrikanska: Den som sprider glädje)

Azizi (=afrikanska: Den dyrbare)

Thimikha (=thailändska: den dyrbara)

Ema (=älskad)

Feli/Feliz (=latin: tursam) - hon slapp undan att gå samma öde till mötes som sin familj

Jenja (tjeckiska: bara jag)

Lenja (slovakiska: bara jag)

[RMSLiners]
0

Prima Donna annars. Skrattande

diva
3

Har bestämt hennes nam nu. Hon ska få det fina namnet Cassandra. Cassie förkortat. Det passar henne helt och hållet.