Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1846 ggr
Sunset_luna
1

Bada kattunge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igår kväll fick ja hem en VÄLDIGT mager kattunge gissningsvis ca 6veckor, hon har ätit bra å gått omkring lite i rummet hon e i å har piggnat till väldigt mkt jämfört me när hon kom. Saken e att hon hade diarre å e alldeles smutsig me både avföring å annat för hon tvättar sig inte ännu, ja försökte göra rent d allra värsta igår men ser att hon skulle behöva ett bad och ordentlig skrubbning. E de okej att ge henne ett bad med kattunge shampoo? och hur får ja isf henne torr på bästa sätt?

Här e en bild på henne.

MonicaLagerquist
0

Ja visst kan du bada henne.Jag börjar bada mina småttingar när de är fem veckor ungefär för att de ska vänja sig.Första gången brukar jag bara använda vatten och ev lite utspätt kattschampo.

Hoppas att du har fler katter som kan lära henne att bli katt.

Stolt ägare till tre La permer

Sunset_luna
0

jadå ja har två damer till här hemma :) tack för hjälpen!

viktoria91
0

Men lilla bebis! Vad har hänt henne?

AgnetaB
0

herrejösses så hon ser ut!

Josefa
0

Lilla skrutt. Ta det lugnt med maten, så inte magen pajar. Den ser ut att ha varit utan ett bra tag. Men bada går bra.

Sunset_luna
0

någon hittade henne vid vägkanten och ringde katthemmet som sedan lämnade över henne till mig eftersom ja e arb.lös just nu å kunde vara vaken me henne under natten, och hon klarade sig och blir bara piggare och piggare :) men hon e bara skinn och ben utan att överdriva… magen va redan paj på henne när hon kom.. dom som hittade henne hade gett henne mjölk å nått annat typ korv tror ja så hon har haft massa diarre, men ja hoppas att det ska bli bättre.. förstår verkligen inte hur folk bara kan kasta ut små kattungar i skogen..  för tam e hon så nån måste ju ha tagit hand om henne..

AgnetaB
2

Obehagligt att se men skönt du har tagit hand om henne! Du får väl ge henne skonkost o ta det lugnt som sagt.

Wony
1

Usch vad hemskt, jag hoppas att hon kryar på sig!

viktoria91
1

Sånbt gör mig så himla sugen på att kasta ut sånt folk i en djungel så får dem klara sig bäst dem kan!

Andina
0

Åh, liten! Men vad skönt att hon blir omhändertagen av dig, Sunset-luna! Tack för det!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Sunset_luna
1

Tack så mkt! :D Ja idag ville hon inte låta mig gå ur rummet ens så kelig hon va haha, så hon e mkt piggare än igår vilket e bra hon e en riktigt liten överlevare! Hon har inte haft nån mer diarre sen igår kväll så förhoppningsvis börjar magen repa sig nu :)

Magic Nicki
0

Klart hon inte släpper dig ur sikte. Du är hennes mamma nu:)) Hennes överlevnad beror på dig nu. Informera oss om henne med jämna mellanrum. Stackarn, hon är så mager så huvudet ser enorm ut:( men nu kommer hon växa till sig och bli bra!

Sunset_luna
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej har döpt henne till Safir nu :) igår låg hon på min axel å myste å kollade på serier ihop så himlans mysigt :)

Fick en bild på henne idag som va helt okej, min kamera saknar blixt så lite svårt att ta bilder på en svart katt ;)

Magic Nicki
0

Hej! Har lilla Safir växt till sig?

Sunset_luna
4

Hej jadå hon har växt lite grann på bredden ;) man kan inte känna ryggraden så tydligt som när hon kom, och pälsen börjar bli finare å självklart e hon ju mkt piggare oxå. Hon fick en boll som tycker e hur rolig som helst :D har tyvärr inga bra bilder på henne får uppdatera me det inom det närmsta.

LaSadie
0

mängd av blommor till dig som tar hand om denna lilla tjej Kyss