Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1274 ggr
jbe
0

Bra kattsele?

Nu har vår äldsta katt blivit sex månader och vuxit till sig och jag behöver köpa en ny större kattsele.

Har ni tips, gärna med en länk till kattselar som är bra?

Vad har ni för koppel?

ElinaPersson
1

Jag skulle föreslå Puppias kattselar… de må vara dyra men är otroligt sköna för katten, då de varken skaver och ger bra stöd om katten mot förmodan skulle dra i kopplet..

http://www.supercat.se/promenad/puppia-kattsele/

Finns säkert att köpa någon annanstans men detta är den sida jag vet om Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

jbe
0

JAg kollade på Puppias, de verkar sitta bäst på katten så det lutar åt den selen. Tänkte ifall den fanns andra modeller som folk och ffa katterna är nöjda med :)

Hittils har vi haft nån sorts kanin/kattungesele från dogman, men det börjar på bli för litet nu, i alla fall till storan som nu är sex månader.

jollycox
0

Jag har en puppiasele till min äldsta katt och han bryr sig inte vad man än stoppar på honom men min yngre katt som jag också köpte en puppiasele åt går väldigt konstigt i den. Den skaver bakom frambenen på båda katterna men den ena bryr sig som sagt inte om det. Så till den yngsta har jag fått sy en egen sele.
Så prova om puppia sitter bra på din katt och om den trivs i den.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

[silkesnosen]
0

Tja en alldeles vanlig med tunna remmar i syntet, tycks ju uppskattas. Min gillade inte den sjukt snygga i svart mocka, drog väl i håret eller ngt.

jbe
0

Ojj, man vill gärna tro att dyrare = bättre åsså skriver du att passformen blev sisådär. Bra att vara beredd på ifall selen inte passar.

Ja, det är precis sådan sele vi har idag. Dock börjar den bli lite liten…

Cheapo
0

Jag har en "Come with me kitty"-sele till min katt och den fungerar utmärkt! Sitter inte åt kring halsen utan spänns fram på bröstet och runt frambenen!