Upplaws blötfoder - "kompletterande foder"
Någon som vet om Upplaws blötfoder är ett helfoder eller ej?
Det står att det är ett kompletterande foder. Måste det kompletteras med annat? I så fall - vad och hur mycket?
Jag ger sällan torrfoder - om katterna bara äter blötfoder - kan jag inte välja Upplaws då? Står inget om A-vitamin, Kalcium mm och det verkar inte finnas något fett i att tala om (ca 2% såg jag någon skrev i ett forum)
Kan någon här hjälpa mig att reda ut begreppen?
Applaws är som sagt inget helfoder, utan som ett litet komplement till utfodringen. I andra ord, lite som ett sorts nyttigt godis. Jag är inte säkert på hur många procent det får stå för.

Äter katterna blötfoder från Mjau och Bozita så är de riktigt bra innehållsmässigt, och fullfoder. Bra pris och lättåtkomligt dessutom.
Tack för svar #1
Det är lite farligt det här när burkarna står bland andra helfodersburkar i djuraffären.
Ger man bara blötfoder så kan det bli väldigt fel näringsmässigt om man inte vet vad som är helfoder eller ej… Bättre skyltning i affären vore bra..
Som tur är så är jag väldigt noga med att läsa innehållsförteckningar…
Inget Applaws blötfoder till mina katter med andra ord.
#2 Mjau och Bozita är enligt mig den bästa kattmaten men det tycker tyvärr inte mina kissar! Jag har trugat och trugat men de bara vägrar.
Bozita Feline (de små tetrorna) gick bra ett tag men sen var det stopp.
Nu kör vi Porta 21 blötmat istället och det är gott!
Ziwi Peak går hem hos en av våra katter men inte hos de andra två (suck)
Nutrione älskar de men det gör inte matte (för mycket ris och onödigt)
Ja det är inte lätt i matdjungeln 
Jag var inne i djuraffären idag och påpekade för dem att Applaws blötfoder inte är ett helfoder.
De visste inte det!
trots att det är "deras eget märke"
På torrfodret står det en rekommendation: "Ge Applaws blötmat morgon och kväll och låt Applaws torrfoder stå framme under dagen"
Tänk om katterna bara äter blötmaten och inte tar något torrfoder under dagen. Då får de snart näringsbrist!