Är han ledsen?
Som vissa av er vet så skaffade jag och min katt Mårtimer för lite över en månad sedan. Han kissar fortfarande i sängen så han får inte vara i sovrummet. Nu till min fråga. Vi var iväg väldigt mycket nu i helgen tyvärr. Lite väl mycket men vi var tvunga att avliva hunden och jag har inte varit riktigt med i huvudet sedan det blev bestämt. Tänker inte berätta hur mycket han var ensam för jag vet vilken reaktion det kommer bli men iaf. Sedan vi kom hem i söndags han var varit som förbytt. Han är jättekelen och otroligt gnällig. Han sov två nätter innan detta ute i resten av lägenheten utan problem. Nu däremot är det väldigt mycket gnäll varje morgon innan man går upp. Han ska vara med överallt. På toa och när man borstar tänderna så sitter han i handfattet. Han ligger hela tiden intill eller i knäet. Spinner nästan jämt. Leker dessutom mindre. Är det för att hunden är borta? Dem var jättebra kompisar och lekte väldigt mycket. Dem låg ju aldrig tillsammans visserligen men jag vet att Mårtimer gärna hade velat. Men det är lite jobbigt att ha det såhär.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Min första tanke är att det kan ha varit en hel del stress om han blev lämnad ensam mycket i helgen. Sen kan det ju säkert påverka att hunden är borta också. Hur har han verkat när ni var hem för att ge honom mat osv? Kissar han i sängen kanske han inte är en supertrygg katt heller och kanske lätt reagerat över förändringen som blev i helgen. Det är bara lite funderingar från min sida, och jag vet inte varför han blivit så.
Jag tycker som det låter som att katten skulle behöva en ny djurvän! Innan hade han hunden att ty sig till, och nu har han bara er och vill vara med er mycket! Vilket e helt förståeligt. Men tycker absolut han skulle behöva en djurvän att busa, leka och slappa med :D
Minns jag rätt att Mårtimer är uppvuxen på en bondgård?
I så fall funderar jag på om han någonsin lärt sig hur man gör när man är rumsren?
Jag kan tänka mig att han kan sakna hunden. Och att han kände sig ensam under helgen. Gosa så mycket ni kan så kanske klängigheten släpper.
#1 Han var som vanligt. Han är ju jämt väldigt spinnig när vi kommer oavsett hur länge vi varit borta.
#2 Han har tre kaniner. Men ja dem är ju mest i sina burar. Har min yngsta kanin ute runt en timme varje dag och Mårtimer leker ju med henne så gott det går. Dem leker ju inte på samma sätt direkt. Vi letar hund men det kan ju ta ett tag. Vill inte skaffa ny hund för snabbt heller. Vi skulle egentligen ta en kattunge från mina föräldrar men när vi väl skulle hämta henne så vägrade mamma att släppa henne. Hon ville bara inte erkänna att hon fastnat själv för henne.
#3 Han är rumsren så länge han inte får tillgång till sängen. Sen nu har han visserligen gjort sina behov i påsen där vi haft kaninernas hö. Så det var bara att slänga det. Jo jag hoppas att det gör det. Han är lite överdrivet på.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast