Katt + vissling = ?
Jag upptäckte en frän grej idag. Min 1-2 åriga katt (har ingen exakt ålder på henne då hon kommer från Kattakuten i norrbotten, och var innan hon kom dit, hemlös). Hon är en väldigt pratglad och social tjej, precis som en liten kattunge.
Hur som helst, idag när jag visslade med till någon melodi på tv så jamade hon. Inget ovanligt, hon jamar alltid när jag säger hennes namn osv. Men så fort jag visslade en melodi så hon jamar hon som en tok, och liksom "sjunger med". Sedan kommer hon fram och stryker sig mot mig och lägger sig gärna vid min sida.
Vad är det för beteende? Har aldrig upplevt något liknande med någon av mina katter innan, visst reagerar de om man visslar, men oftast möts man bara av en frågande blick. Är det någon annan som varit med om det här? :)
Bjuder även på en dagsfärsk bild på min pratglada prinsessa, Nessa.
mjaaa min lakrits brukar komma till mig när jag visslar c:
Känner igen beteendet!
En av våra kattor reagerade något liknande när någon i familjen nös. :D Kanske bara hennes sätt att vara
Väldigt fin katt du har! :)
Oj vilka fina ögon!
Va härlig hon ser ut att vara 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Jag brukar vissla på mina katter när jag vill att de skall komma till mig. Först ropar jag, men det är ju inte alltid att de kommer då och vill jag verkligen att de skall komma visslar jag och då brukar de kommma i 95% av fallen.
Kanske det är med vissa katter som med hundar att de sjunger med i höga toner, precis som vargar gör när de ropar och sjunger i flocken!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Haha min katt brukar ofta prata me mig när ja nyser, inga riktiga mjauanden untan bara små "läten", trodde ja va ensam om att ha en sån katt ;)
klickade runt på sidan och råkade bara komma hit.. ville bara säga vilken otroligt fin katt du har!
kanske inte inte riktigt samma sak men min häst kommer när jag visslar på henne 
Fick det på film nu idag :D
https://www.facebook.com/video/video.php?v=283320805112196&saved
En av mina katter reagerar så när jag spelar ringsignaler på min telefon. ^^

Har du haft henne sen hon var liten, eller kom hon till dig som vuxen?
Var hon vuxen så har hon ju uppenbarligen haft ett hem innan hon blev omhändertagen (eftersom hon är trygg med människor), så kanske har hon nån koppling sedan det hemmet att vissling = mat eller nåt annat. :)
#9 Hon var väl omkring 8-12 månader kom hit. Men hon var allt annat än trygg med människor. Väldigt skygg i början, det är hon väl fortfarande också, med nya människor. Men hon tyr sig till mig, det började hon göra redan från början. :) Hon är bara social med mig, medans hon tar avstånd från alla andra.
I sitt första hem vart hon misshandlad för att sedan bli övergiven. Därför var hon väldigt skygg :/

#10 Aha, okej :( Stackars katt :(
Superfin kisse! Ska testa det med att vissla på min katt med!
Hahaha det där med nysningar känner jag igen!! Min kisse tittar på mig och liksom me e e låter han hahahaha… Tycker nog att jag gör ett väldigt konstigt ljud 
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag spelade nyckelharpa när jag var liten, och våra två katter kom alltid springande och jamade och strök sig mot mig då. Jag trodde att de tyckte att jag misshandlade deras stackars känsliga öron, men det verkar ju vara nåt med musik… ;)

Iofs hade jag en jourkatt som alltid ylade i bilen - OM jag inte spelade Michael Jacksons Earth Song, för då var misse tyst, haha ^^,