Veterinär i Linköping
Jag är nyinflyttad i Linköping. Är det någon som vet någon billig veterinär i närheten för enklare saker som besiktningar och vaccinationer?
När ni ändå håller på kanske ni har något tips på en duktig och helst prisvärd veterinär om de skulle bli sjuka. De är hälsan själva hittills. Peppar, peppar…
Då jag bor i princip granne med Valla djurklinik så blev det så att vi gått dit med våran ena katt som haft mycket problem med sitt öra, och jag har hittills varit nöjd med dom.
Jag har även varit en sväng på Jägarvallens djursjukhus för att kastrera våran andra katt och var nöjd med det bemötandet jag fick där också (dock var kastering dyrare där än på Valla, vet inte om deras priser är högre överlag men det kan ju vara bra att ha i åtanke).
Jag kollade upp ovanstående ställen, sedan råkade jag åka förbi Johannelunds centrum och såg en liten mottagning bland husen. Veterinären där, Erik Ehnvall, var mycket trevig och åtminstone billigare än Valla och Jägarvallen. Men min hona kissade på sig av skrämsel när nålen stack henne. 
Jag går till Erik och jag tycker han är jättebra veterinär. Han är ganska pratig och väldigt social (lite jobbigt för mig som är en extrem introvert individ) men det märks att han kan sina djur och att han verkligen brinner för dem. Så jag känner mig jättetrygg med att överlämna mitt kattkräk i hans kunniga händer. 
Finns en filial till Jägarvallen som ligger på Barnhemsgatan i stan, där vaccinerar dem billigare än både Jägarvallens klinik i Jägarvallen och Valla. Jag har inte varit där med någon katt än utan bara varit där och kollat läget ensam, men nästa gång nån av katterna ska vaccineras så ska jag dit. :)