Introducering?
Hej!
Jag undrar på tips om hur man ska introducera en "gammal" katt, till en kattunge?
Jag vet om att det ska gå, men bara inte hur!
Jag har två katter på två år, en pojke och en flicka. Pojken går hemma, mest på nedanvåningen, kommer ibland, men sällan, upp på ovanvåningen (som är vårt plan ett, nedanvåningen skulle de flesta kalla källare..). Vår flicka är sällan hemma, och ska flytta iväg snart med min pappa, vi vet dock inte hur snart, kan ta en vecka eller flera månader, men när hon väl är hemma så hålls hon på ovanvåningen. De katter vi har nu (Zed och Smulan) bråkar nämligen. Vi har ingen aning om varför, men tydligen så händer det ibland när man tar kullsyskon har vi fått höra, då det är en pojke och en flicka.
Pojken ska dock flytta härifrån med min bror, men det kommer ta flera månader innan han flyttar. Och jag vill gärna ha en katt att kalla min.. Zed är kastrerad sedan före han fyllt ett år, Smulan är steriliserad sedan hon var över ett år. Inte säker på exakt ålder, men det borde kunna kollas upp om det skulle behövas för introducerings-tekniker!
Och är det möjligt att skaffa två kattungar? Då när de andra flyttar ifrån så vill jag inte att min kise ska vara själv..
Tror nu detta var allt..!
Tack på förhand för vänliga svar!
Mvh pepparrot
Inte säker på om jag lade inlägget i rätt grupp, förlåt om det blev helt tokigt!
Ingen som har tips?
Har ytterligare en fråga!
Är det bättre att köpa två katter från samma kull, eller från två olika kullar?