Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1086 ggr
[MiniPim]
0

Försöker ''markera''?

Haha, har en fråga att ställa. ^^ Hoppas ni kan svara på denna utan att klaga på att man bara ska ha renrasiga katter .______.

Min katt är en bondkatt som är kastrerad. Han verkar lite avundsjuk när jag är med kaninerna. För han försöker ''markera''.. med kiss!

Är det normalt?

OberonsMatte
1

Här har det väl aldrig klagats på huskatter? Det är huskattavel de flesta vänder sig emot, även de som själva har huskatter (upphittade hemlösingar eller från katthem).

Kommer det kiss när din hankatt "försöker markera"? Sitter han ner eller står upp med darrande svans?

Sajtvärd Katter iFokus

[MiniPim]
0

#1 Jo, det tycker jag.

Nej, han bara låtsas säger mamma. an har darrande svans!

Hyrrokkin
0

Darrande svans kan lika gärna vara en glad hälsning

[MiniPim]
0

#3 Jaså? o.o

Lusthan
2

Min hane gör så och äldsta honan när de är glada, hälsar och är nöjda. :-)

[MiniPim]
0

#5 Vad bra! Om det nu är för han är glad! : )

OberonsMatte
9

#2 Darrande svans utan kiss betyder att han är glad och lite exalterad. Inget som tyder på avundsjuka alltså.

Angående synen på huskatter här så har du missförstått den. Jag har själv fyra raskatter med stamtavlor men tycker väldigt mycket om huskatter. Jag är månadsfadder åt Stockholms katthem (där väldigt få raskatter hamnar). P.g.a. det otroliga överskottet på huskatter som avlas fram och deras låga status som är en konsekvens av det, så finns det däremot massor av hemlösa huskatter som står i kö till överfulla katthem. Katthemmens verksamhet stöttar jag gärna eftersom alla katter förtjänar omsorg och ett bra liv, huskattuppfödares verksamhet stöttar jag inte, eftersom det är de som ser till att överskottet på huskatter (och därigenom katthemmens börda) bara blir större och större.

Sajtvärd Katter iFokus

Fridaaaa
0

Vår gammelkatt "burrar" med svansen när hon blir jätteglad :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OberonsMatte
0

#8 Ja, min lille Ruben gör likadant. När han var nyinflyttad och fortfarande okastrerad blev jag först förskräckt eftersom det såg ut som att han strilade, men han var bara glad…Glad

Sajtvärd Katter iFokus

Fridaaaa
0

#9 Haha :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Emma--]
0

Grannens katt gör alltid så när vi möter henne här ute. :) Darrar på svansen och vill bli klappad :P

[MiniPim]
0

Vad skönt! :3 då vet jag att han inte gör det för avundsjuka.tck för hjälpen :)

Holtan
0

Min katt vifftar på sin svans som en hund när hon leker/hälsar/blir glad och exalterad :P