Allergi-vänliga?
Vilka katt raser anses vara allergi vänliga? Ink att de passar bra ihop med andra djur?
Sphynx, Cornish Rex, Devon Rex, Sibirisk & Neva Masquerade är de som anses passa allergiker bättre.. Sen kan man ju aldrig lova att det kommer funka 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Tack för ditt svar de två sista som du nämnde uppskattade jag mest1 ska läsa lite om de raserna

La perm fungerar för mig och cornish rex.
Stolt ägare till tre La permer
Kontakta en uppfödare och be om att få komma och provnosa, det är enda sättet att veta säkert.
#4 Såvida uppfödaren inte har andra djur i hemmet / som den håller på med dagligen (hästar osv) 
TS: Vill även säga att man ofta reagerar starkare på ungdjur, dvs kattungarna så kolla om det finns kattungar tillhands du kan få sniffa på 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Har hört att Turkisk Van eventuellt ska vara allergivänlig beroende på om det är pälsen eller saliven man är allergisk mot hos katter
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
det är väldigt individuellt också. :) jag bara hoppas att det finns en kattras som min pojkvän kan klara av om vi ska bo ihop sen, för jag vill inte leva utan djur. sibiriska katterna är ju otroligt vackra!
min pojkvän klarar av våran skogisblandning väldigt bra, men dom korthåriga är det värre med som bor hos min pappa.