Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 13469 ggr
Nevina
9

Ica Basic Klumpbildande Kattsand?

Hej. Jag undrar om någon provat Ica Basic klumpbildande Kattsand och vad ni isf tycker om den? Håller klumparna ihop någorlunda?

Jag har testat Pussi Kompakt, Katty och Mjau Katty och tycker att de fungerar bra. Men Icas är ju mycket billigare, så fungerar den typ lika bra så blir min plånbok glad =)

Sunset_luna
0

Har inte testat den men det finns en billig som heter Cattia, kostar 43kr på Maxi hos mig :) den dammar minimalt oxå :)

Nevina
0

43 kr för hur mycket sand då? Jag tror inte att den finns här, har inte sett den iaf.

Sunset_luna
0

5kg tror den e ny, de va en tråd om den för ett par månader sen då ja hörde talas om den inte sett den på affären innan de.

[Sjöholm i Hålan]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder ICA Basic till mina två kissar och den kostar under 30 :- för 5 kg !! Funkar helt kanon om man plockar 3-4 ggr per dag..

Nevina
1

#3 Okej, kanske därför jag inte sett den. Fast jag tittade på Kattsand för några dagar sedan, men de kanske inte fått in den än, eller helt enkelt inte tänker ta in den.

#4 Vad bra, då köper jag den nästa gång. Jag rensar lådan ofta. =) Tack.

Lynxkissen
1

Jag tycker de sanderna är ok men de går åt fortare än pussi eftersom pussi har finare sand så i längden för oss har det faktiskt inte blivit prisskillnad då man fick gå och köpa Kattsand så ofta istället…

Gia91an
0

Vi har den på jobbet och den suger inte upp så bra… :/ Själv har jag everclean

Wony
0

Vi använder MissCat och tycker det funkar bra. Ganska billigt också, ca 45kr för 5kg.

Vixxen
5

#TS Cattia är en ny sand från Best Friends. Helt suverän!

38 kr för 5 liter på många Willys och ICA-butiker. Säljs i jättebra hårdplast påse. Det gör att inget blir kvar i förpackningen när man fyller på lådan!

Nevina
0

Tack för alla tips! Det låter som jag ska testa mig fram lite. Jag köper nog Ica Basic nästa gång det är dags, gillar jag inte den testar jag nog Cattia som inte är så mycket dyrare.

Men ska kanske prova att fortsätta ha Pussi i den lilla lådan och se och om jag märker någon skillnad på åtgången. Fast det kanske blir svårt att jämföra, då den är väldigt mycket mindre än den stora lådan. :/

Kira10
1

Hej,

Var skeptisk i början (fd Evercleananvändare) men Cattia slår det mesta jag testat. Vit, luktfri och BILLIG!!!

Lycka till!!

Vixxen
5

Brukar blanda i Aktivt kol; finns i storpack på Överskottsbolaget, i sanden för att rena och minska doften. Då blir det som en av Everclean sorterna ungefär fast mycket billigare. Ca. 1-1 ½ dl till 10 liter Cattia/Pussi kompakt.

Svartkatt
1

Här använder vi Simple&clean från Vitakraft, kostar 50 kr/10 L Luktar ingenting, dammar inte och en påse räcker länge. :)

sagan
1

#12 Det var ett jättebra tips. Har du något pris på aktiva kolen?

Vixxen
1

#14 Kommer inte ihåg exakt…

Men det är billigt, 30-35 kr för en liten förpackning som räcker till 10-12 omgångar med Kattsand. (10 liter varje gång)

Fungerar perfekt!

sagan
0

Toppen, tack för tipset. Väl värt att pröva Glad

Nevina
0

#13 Var hittar du Vitakraft för det priset?

Svartkatt
0

#17 I Värmland har vi Pekås, där köper jag min sand. :)

Nevina
0

På Ö&B här kostar 8 liter 75 eller 79 kr..

Svartkatt
0

Oj, vilken prisskillnad! Vi köper 10 L säcken, och den kostar bara en 50-lapp, bland annat därför vi köper den. :)