Ever Clean djurtestar
Jag köper aldrig saker från företag som testar på djur, och blev därför lite paff när jag läste att Ever Clean testar på djur. Jag är väldigt emot djurtestning, och om jag skulle kunna, så skulle jag bojkotta varenda företag inom en dag som gör det. Hade någon annan här någon aning om att dem gjorde det? eller är jag bara allmänt efter som inte har fått reda på det förens nu?
Visste jag inte, kan du länka?

Doggy gör ju också tester.De kollar vilken sort katterna gillar bäst.Så att katterna gillar den.
Nu har jag inte läst på hur EC testar sin sand men om de testar vilken sand som katterna gillar så ser jag inget fel i det.
Stolt ägare till tre La permer
På PETA's hemsida har EverClean fått deras "cruelyfree bunny" vilket betyder att de inte djurtestar. Och om man googlar på EverClean + animal cruelty eller animal testing så kommer det inte upp några sökresultat som tyder på att de djurtestar. Var läste du det?
Och som #2 säger är det självklart skillnad på att göra djurtester (tex testa kemikalier på djur) och att låta djur testa en produkt. (:
http://www.peta.org/issues/animals-used-for-experimentation/animal-testing-101.aspx
tryck ctrl + f och skriv: clorox, det är dem som tillverkar ever clean.
Kopierat från sidan:
Although modern alternative test methods exist, huge multiproduct manufacturers, including Unilever, Clorox, Church & Dwight, Johnson & Johnson, and others, continue to poison and harm animals in tests that aren't even required by law.Rats, mice, guinea pigs, rabbits, and other animals are forced to swallow or inhale massive quantities of a test substance or endure the pain of having caustic chemicals applied to their sensitive eyes and skin––even though the results of animal tests are often unreliable or not applicable to humans.
#3 fast letar man runt på PETA's hemsida så visar det sig att dem gör det, lika så om du kollar på deras lista "companies that do test on animals" så finns ever clean med där, och likaså kan man hitta en del om det på google om man söker.
Här har de iaf fått the cruelty free bunny: http://www.peta.org/living/beauty-and-personal-care/companies/3472.aspx
Konstigt, kanske gör företaget andra produkter där de använder sig av djurtester.. Tråkigt iaf. >< Jobbigt att Unilever fanns med också, de tillverkar allt möjligt. Ben and Jerrys tex! :P
Tryck på länken under, den där det står vilka som testar och vilka som inte testar, så får du se att ever clean är med på listan som testar. Vart på sidan på länken du länkade står det att dem de har fått the cruelty free bunny? 
Ah, jag ser det nu! Tråkigt. Jag använder inte själv EverClean men ändå. Eftersom den (kaninen) sitter där framför namnet antog jag att det betydde att det var cruelty free. Men den kanske sitter framför alla namn? Opedagogiskt isf! Eller så är jag bara trög. XD
Fast frågan är ju vem som äger Everclean. Som t.ex Proctor & Gamble är ett företag som utför djurförsök såvida dom inte har ändrat sig, och dom äger ju en hel del kända kosmetika märken som Max factor, samt även ätbara produkter som Pringles.
Så även om potatischips inte är testade på djur, så utför ju moderföretaget djurtester på andra produkter.
Oj, dök visst upp en hel del svar medans jag höll på och skrev mitt inlägg 
"Clorox Claims They Stopped Animal Testing, Yet Animal Cruelty Is Still Taking Place"
Är det PETA som är i farten igen ;P

Exakt vad för försök är det moderföretaget ägnar sig åt? Texten i #5 är väldigt allmänt hållen, och verkar baka in alla som utför djurförsök som inte krävs lagmässigt?
Hade också velat veta vad det innebär, vad för djurförsök? Testar dom sanden eller är det företaget som testar andra produkter?
Från länken jag postade i #12:
"Some of the methods that the Clorox Company uses include: dripping the ingredients and completed products onto the animals (in eyes and in lab made incisions), and ingredients and finished products are fed to the animals. This says nothing of the blindness and severe skin infections that occur which lead to the deaths of many defenseless animals. These animals are kept not in cages but tight cramped plastic containers, and then they are discarded when they either become too ill or are no longer needed."
Jag har ingen aning om sanningshalten dock och vet ej vad källan är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
PETA skulle jag inte lita på i något avseende överhuvudtaget.
Jag är FÖR djurförsök, hellre djurförsök än att människor råkar få tex allergiska reaktioner av produkter tex:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15153183.ab
Eller utveckling av mediciner.
Jag är glad att de testar sina produkter innan jag ger det till mina katter som jag ser som familjemedlemmar, därmed vill jag känna mig lika trygg med deras produkter som med mina egna produkter jag själv använder på mig själv.
Lite synd om dom som stödjer PETA som sen blir sjuka och i princip inte kan ta någon medicin alls. Dock ryker alla moralpekpinnar ut genom fönstret när det gäller en själv, helt plötsligt tar dom emot medicinerna som djurtestats.
Det är ungfär som denna bilden (ett annat ämne men ändå relevant i sättet att tänka):

Sen till sist ett inslag om PETA från tv serien Penn & Teller Bullshit!
/Fridaybrew
Skulle jag inte ha varit så trött som jag är just nu så skulle jag ha skrivit mer, men eftersom att jag vaknade ganska nyligen, så är jag inte jättepigg på att tjafsa emot en massa.
Självklart får alla ha sina egna åsikter angående det här med att testa på djur, alla får ha sina åsikter om allting som går att ha en åsikt om. Jag litar inte heller på PETA, och jag skulle aldrig donera pengar eller göra någonting just för dem. Jag vet vad dem gör, och jag vet även hur dubbelmoraliska dem är. Dem är emot djurplågeri men ändå så tar dem livet av mer än 50% av alla djur per år. Men om det nu är smärtfritt eller inte har jag ingen aning om, och som sagt så litar jag inte direkt på PETA när det kommer till deras dubbelmoral. Jag kan dock ärligt säga att jag letar efter fakta på deras hemsida, men går aldrig bara på deras information, utan söker vidare på internet och andra sidor som är emot djurplågeri och djurtestning. Men deras sida är där min "forskning" börjar, och sedan utvecklas den över hela internet eller vad man ska säga. Jag kan sitta flera dagar i rad och forska om ett ämne på olika sidor, just för att få korrekt information, och med det sagt, så letar jag fortfarade efter information om Clorox.
#17 Jag förstår varför du är för djurtestning, och jag anklagar dig inte för att vara det. Det finns säkert många som är det just för anledningen som du är det.
Det vore intressant att få veta sanningen, om de nu testar, vad de testar och hur de testar. Särskilt som Ever Clean råkar fungera exceptionellt bra här hemma.
Rent generellet har jag inget principiellt mot djurtestning, utan det beror på omständigheterna. Därmot finns ju för andra produkter (avsedda för människor) möjlighet att testa utan djur. Går det kan man ju undvika det, tycker jag. 
Men blir som sagt intressant att se vad de sysslar med.
#17 Fast kvinnan i artikeln hade ju använt Wella, som ägs av P&G sedan 2003.
Jag tycker att djurtestning av skönhetsprodukter är skandal. Medicin är jag lite osäker på exakt var jag står.
För olika reaktioner från skönhetsprodukter kan man få endå även om dom är djurtestade. Och det står ju även inget i artikeln att det som hände kvinnan berodde på att produkten eventuellt inte var testad på djur.
Ärligt talat så tycker jag att det är bättre att försöka undvika en massa konstiga kemikalier i skönhetsprodukter som majoriteten av alla människor inte ens vet vilka egenskaper dom har.
Men hallå! Klart som fan att dom testar på djur!!! Hur skall man annars få fram ett kattströ som fungerar??? Dom låter alltså katterna kissa&bajsa i kattlådor med olika granuleringar och material. Sen kontollerar man det och kollar lukt och hur bra klumpen håller ihop. Det är ju inget djurförsök! Oftast görs detta i hem-miljö!
#21 Nu vet inte jag om det stämmer, men i inlägg #12 och #16 hänvisades till uppgifter om annan sorts tester än sådana du beskriver. Själv tror jag att det handlar om att prova ut vad som funkar och inte, och jag är skeptiskt med tanke på att säkra källor tycks saknas kring de uppgifter som finns.
Men ändå är det ju bra att man reagerar och vill ta reda på mer. Det kan ju vara så att tester som egentligen inte är så snälla också utförs, och då måste man ju belysa det i sådana fall.
#21 Fast Clorox som äger Ever Clean, tillverkar ju även andra produkter, som t.ex rengörings medel. Och de djurtester som dom utför för att testa de kemikaliska produkterna, är tyvärr inte lika vänliga som när dom testar t.ex kattsanden.