Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 1236 ggr
NinjaKakan
0

Upphittad katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okastrerad hankatt upphittad i Helsingborgsområdet. Svart med vit tå på baktassen och vitt på magen. Han är mager, har antagligen snuva av något slag, trött och extremt keligt. Är som sagt okastrerad, ingen märkning och jag antar att han inte är chippad heller. Har tagit in honom i förrådet eftersom han har skrikit utanför oss i timmar och jag kan inte ha in honom i huset pga 2 honkatter. Han har mat, vatten,kattlåda och en liten bädd att tillgå och han ligger och sover. Inte vidare gammal, kanske runt 6 månader ? Någon som känner igen honom?

NinjaKakan
0

Och om man känner igen honom så kan man ringa mig på 0727 03 63 80.

MonicaLagerquist
0

Har du anmält honom som uphittad till Polisen?

Stolt ägare till tre La permer

Rafflan
1

Kolla chip då chip är nåt veterinären rekommenderar numera så börjar bli vanligare och vanligare. Det är gratis att åka till veterinären och bara kolla chip på en hittekatt :)

NinjaKakan
0

#2 Jepp
#3 Ja jag får göra det. Tror dock inte han är chippad med tanke på att han har kulorna kvar faktiskt..

Thaeri
1

Tänk också på att det finns två register, om han nu skulle vara chippad: DjurID och SVERAK:s.

Rafflan
0

#4 varför inte? ska man nu nödvändigt släppa ut en okasterad katt är ju chippa det minsta man borde göra om man har minsta ansvars känsla ;)

NinjaKakan
1

#6 Visst är det så.

I vilket fall som är katten påväg till Malmös djursjukhus nu för att kollas, är han inte chippad har han ett hem förevigt eller tills ägarna är hittade så detta kan tas bort.