Ok, låter lite väl hårt. Döma ut hela nätverket om man råkat ut för någon person som beter sig illa. Det är ju som många andra fördomar. "Om en är sådan, då är alla lika illa." Sedan vill jag gärna höra flera sidor av en sak, för hur ska man annars veta vad som hänt.
Vem vet om det är ett av trollen med… Man vet inte vad denna person gjort heller men jag håller med #1
//Pia
Jag tror och misstänker att h*n har varit och orsakat mycket skit på andra forum och sidor. Jag känner igen sajten så jag vet att jag vid nåt tillfälle kollade in den vid nåt tillfälle då h*n hade ställt till med trolltyg.

Jag håller med #2
jag trivs här och det är ett bra forum, jag har inte märkt nåt sånt..
Ja, och det här är korspostat på massor av forum…
Det vore ju intressant att veta om den ökända författarinnan har några belägg för anklagelserna. Förtal är ju annars olagligt och straffbart.
Mvh // Johan

#9 Tvärsom finns
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Det är för j***vligt rent ut sagt och döma hela nätverket!!! Jag tror inte denna person är oskyldig. Utan har säkert ställt till med massa hyss själv! Och för att vara extra elak kanske hitta på en massa skit om iFokus??
Jag kan ju erkänna att jag har lärt mig att alla har olika åsikter, om än angående uppfödning på huskatter. Jag kände mig rejält påhoppad ett antal gånger. MEN jag har ändrat min åsikt och är nu på er sida! (Alltså ni som var emot mig) Denna kullen vi har här hemma nu ska skötas med hela mitt hjärta men sedan ska det inte bli fler kullar! Då ska honorna kastreras, hanarna är redan kasterade:)
Kramar!
#10: Ja, det är mycket möjligt. Oavsett från vilket håll eventuella hot finns så har iFokus bra verktyg för att hjälpa till vid en eventuell polisutredning. Bara för att det är på Internet betyder det inte att man kan vara anonym.
Om någon person gör grova övertramp kan vi tillsammans med polis, Internetleverantör, IP-adress, klockslag ha bra bevismaterial för vem som sagt vad, även om man tagit bort inlägg eller privata meddelanden.
// Johan
Mvh // Johan

#12 SKÖÖÖNT! Jag vet de som mått mycket dåligt av denna person…
Anledning av att jag kanske misstänker att det är ett av trollen är att just en av dem var endast medlem i en sajt o just den så man blir lite misstänksam. Den personen blev som sagt avstängd med.
//Pia

Jag vet inte ett dugg om detta, men den som skriver på det sättet, kan absolut inte vara oskyldig.
Skönt att det finns verktyg så att det går att få stopp på sådant. Dessutom avskyr jag, när de lägger ut sådant och vill vara anonyma. Ett "nicknamn" är ju inte som man är anonym, utan man blir känd under det namnet och då gäller det att stå för sina åsikter. Jag avskyr anonyma anmälningar och påhopp av alla slag.
Därför är det skönt att man måste bli medlem för att kunna skriva här. Jag gillar iFokus.
Ja, trollen fortsätter på sin hemsida. Det finns anledning till att vissa personer blev avstängda från hela iFokus. Tråkigt, men ibland bättre.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mata inte trollen! Ignorera dem så tröttnar dom till slut!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Troll finns överallt på internet verkar det som…låt oss vara måna om den gemytliga stämning som råder här på katterifokus..
Sidentass
Ja jag märkte det o vi har inte sett slutet antar jag. Men vi får låta de inblandade sköta det där så inte fler blandar sig in. De kan som sagt ta reda på saker genom IP-adreser om det handlar om ett o samma troll så h*n ska inte tro att man kan vara hur anonym som helst.
//Pia
Nu är det helg, men hon kan nog räkna med att bli kontaktad av vår advokatbyrå om inte sidan försvinner. Förtal är som sagt olagligt. Antingen har man något konkret att bevisa eller så slutar man tjafsa.
Tills vidare får vi andra på "mordsidan" fortsätta ha trevlig diskussioner. Själv tänkte jag dock gå ut i det fina vädret och bada lite. :)
Mvh // Johan

Det bästa är om alla undviker att besöka denna ökända persons hemsida. För att besöka samt läsa på denna persons hemsida innebär även det att du hjälper till att mata trollet, låt det få svälta ihjäl.

#24 Aha märks det att man öppnar/går in på sidan…dvs är det någon räknare sidan har för att kolla "populariteten"?? Dvs man "matar" trollen då?? (kan inte så mycket om hemsidor etc)

Oj oj var det h*n som skrev det?
Jag trodde det var nån annan
Som inte var ett troll.
Men i alla fall jag tycker om detta forum men det är synd att troll finns, men de kan man nog inte undvika :/
#0 Tack Niffi för att du lägger ut dessa informativa länkar på flera sajter i Ifokusnätverket! Det skulle vara intressant att höra lite mera om vilket syfte du har med ditt/dina inlägg!?
Ser även att ett PM jag skrivit till f.d medlemmen Leonis finns utlagt på sajten som du länkar till. Synd att hon inte lade ut hela konversationen så att den som läser får klart för sig i vilket sammanhang som det hela fanns med. Nu står istället mitt PM ihop med anklagelser om mordhot. Lite väl magstarkt i min mening att publicera texten på det sättet. Om vederbörande fått mordhot från någon ska hon givetvis anmäla detta till polisen.
Av princip brukar jag aldrig gå ut och tala om enskilda medlemmar öppet på sajter. Nu har dock karsusellen snurrat på och många har börjat undra vad som ligger bakom Niffis inlägg med länk till Leonis hemsida. Det handlar helt enkelt om f.d medlemmar som bruit mot skrivreglerna för iFokus och därför blivit avstängda från bland annat Hittekatter i Fokus. De väljer nu att visa sitt missnöjje på detta sätt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#28 Ja inte var det för att på något sätt skada iFokus eller enskilda verkande på iFokus. Det var för att informera om att denna person som i de flesta kattkretsar är ökänd inte väjer för att bete sig hur illa som helst om det gagnar h*s syfte, Under den tid som jag vet att personen varit verksam (sedan 80-talet) har åtskilliga varningar gått ut genom kattvärlden, men inget biter på denna person. Nu kan man väl hoppas att det finns tillräckligt för en polisanmälan genom att hon publicerat det hon gjort.
#29 Bra att du förklarade dig. Det är annars lätt att misstolka och få för sig att du går denne persons ärenden, helt enkelt hjälper den f.d medlemmen att föra ut sitt budskap.
Roligare kan man ju ha än att bli anklagad för mordhot. :( Inte riktigt min grej.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad jag vet Lena #28 så har jag inte blivit avstängd från hittekatter utan valde själv att avsluta mitt medlemskap där. Precis så som du skrev i PM till mig.
#31 Exakt det stämmer. Vad jag åsyftade var de alias som nämns i PMet som är publicerat.
//Lena