Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 4838 ggr
cosmonita
0

Otydlig id-märkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ulla kastrerades i förrgår och hon skulle id-märkas samtidigt medan hon ju ändå skulle sövas.

Kastreringen gick helt komplikationsfritt och hon var jättepigg redan när jag hämtade henne och såret på magen är jättefint MEN tatueringen i örat är jag väldigt missnöjd med. Tycker att det redan nu är otydligt och svagt. Undrar hur bra det syns om några år?

Det är en proffsig djurklinik som utfört detta så jag är lite förvånad. Funderar på att klaga och be att få henne chippad istället.

Vad tycker ni, överreagerar jag eller brukar tatueringarna se ut så här nu för tiden? (Har tatuerat en katt tidigare för många år sen och det var mycket tydligare).

Jag tycker att bara två tecken syns tillräckligt tydligt.

cosmonita
0
viciouscircle
0

Nämen oj oO Jag har inte tänkt på att kika efter på mina vänners djur som haft tatuering.. så jag kan inte hjälpa dig med hur det brukar se ut..

kan dock säga att jag inte alls ser vad det står :S nån siffra kan jag urskilja men det är allt. Det var allt en dålig (?) tatuerare :D

Midgårds
0

Står det 183411? för annars ser jag det men jag är ändå själv van att tatuera in liknande siffror. Det kanske var så att det var en ovan tatuerare eller att de har börjat med ett nytt sätt att tatuera.

länkar några enkla bilder om hur det brukar se ut..

http://www.kavlinge.se/images/18.6fa91b4d11d2c6122ec8000156/zelda.jpg

http://www.goteborgsdjurklinik.se/id-markning-katt.aspx

cosmonita
0

#3 Du har rätt på "1" "3" och "4" och de är de siffrorna som syns någolunda nu två dagar efter märkningen.

Min tidigare katts märkning såg ut som på på din första länkbild. Och det såg ut så efter flera år också dvs kraftigare pigmentering och tydlig.

Kan det vara så att märkningen blir tydligare med tiden? Att pigmentet liksom flyter ut till hela tecken?

Lynxkissen
0

Tycker det ser ut som 1634U …ser inte alls tydligt ut… :/