Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1067 ggr
[Vargöga]
1

Nästa vecka

Nu är det besstämt att jag skall få testa och ha en äldre katt på prov. Får se om jag klarar av att ta hand om ett djur. Jag har mina diagnoser att bråka med så därför skall jag få ha honom på prov i några veckor. Djurskyddet ordnar allt och om det funkar så kanske jag blir fodervärd för föreningen.

Nästa vecka skall han få komma hem till mig men första måste jag skaffa lite grejer som föreningen betalar.

IceJossan
0

Kul att du ska få hem en kisse :)

Tänk på att ta reda så mycket som möjligt om kissen innan du får hem den så att du är väl förberedd.

En kisse i hemmet är oftast väldigt uppigande. Se till att få in stadiga rutiner och se även till att ha stadig och bra kontakt med din kontaktperson (antar att du får en sådan via djurskyddet om du ska vara jourhem eller ha katten på prov?) eftersom du känner dig osäker.

Hoppas att allt går bra :)

[Vargöga]
0

Jo det är via djurskyddet som detta kommer att ske. Jag är bipolär så jag har ju mina ups and downs och det är det jag är osäker över. Men har jag kanske någon att ta hand om så kanske jag inte faller så djupt.

Skrattande

IceJossan
0

#2 Ofta är det så ja, att djur hjälper till enormt att stabilisera vardagen för en :)

[Vargöga]
0

Tack. Ja det tror jag också. Skrattande

ingann
0

Vad kulSkrattande Katter, tillsammans med hundar, är de mest fantastiska djur som finns! Hoppas verkligen det kommer funka:)

Själv ska jag ju låta en av mina bebisar somna in i morgon, det kanske du såg inne på mobiler, så idag är ingen höjdardag direkt.. Den andra kissen verkar också känna på sig att något ska förändras. Men eftersom det är för hennes skull så känns det ändå ganska bra. Jag har ju en misse och en vovve kvar iaf..

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
0

Tråkigt Ingalill. Rynkar på näsan Har inte hunnit läsa inne på mobiler än.

[Emma--]
0

Har en kompis som är bipolär och djuren är en väldigt viktig del i hennes liv :) Hoppas det funkar bra för dig :)

[Vargöga]
2

Tack. Ja jag hoppas det skall bli en väldigt stor del av mitt liv. Skall satsa på klickerträning så både jag och kissen får tänka till lite och umgås. Jag skall ta allt jag kan att vara med honom än den "dumma" datorn. Flört